SARUD - A PROJECT FOR IMPLEMENTATION OF MASTER STUDIES IN RUSSIA AND KAZAKHSTAN
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A78006" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:78006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SARUD - A PROJECT FOR IMPLEMENTATION OF MASTER STUDIES IN RUSSIA AND KAZAKHSTAN
Popis výsledku v původním jazyce
The development and implementation of Masters programs on Sustainable Agriculture and RUural Development (SARUD) in Russia and Kazakhstan is analysed based on the components of the devised programs and the profiles of the enrolled students. The contents of the study programs show differences which are in line with the respective aggregative majors (economics, agronomy, public administration) under which they are implemented. With respect to age and gender ratio of the students, regional aspects seem to be more important than the aggregative majors. Generally, the study programs match to a high degree the situation analyses carried out prior to program development. In order to assess the quality of the study programs student surveys will be a useful tool. The results of our study underline the importance of inter- and transdisciplinary approaches in education.
Název v anglickém jazyce
SARUD - A PROJECT FOR IMPLEMENTATION OF MASTER STUDIES IN RUSSIA AND KAZAKHSTAN
Popis výsledku anglicky
The development and implementation of Masters programs on Sustainable Agriculture and RUural Development (SARUD) in Russia and Kazakhstan is analysed based on the components of the devised programs and the profiles of the enrolled students. The contents of the study programs show differences which are in line with the respective aggregative majors (economics, agronomy, public administration) under which they are implemented. With respect to age and gender ratio of the students, regional aspects seem to be more important than the aggregative majors. Generally, the study programs match to a high degree the situation analyses carried out prior to program development. In order to assess the quality of the study programs student surveys will be a useful tool. The results of our study underline the importance of inter- and transdisciplinary approaches in education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50900 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2018 (ERIE)
ISBN
978-80-213-2858-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
36-44
Název nakladatele
CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
6. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000452558300005