Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SARUD - A PROJECT FOR IMPLEMENTATION OF MASTER STUDIES IN RUSSIA AND KAZAKHSTAN

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A78006" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:78006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    SARUD - A PROJECT FOR IMPLEMENTATION OF MASTER STUDIES IN RUSSIA AND KAZAKHSTAN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development and implementation of Masters programs on Sustainable Agriculture and RUural Development (SARUD) in Russia and Kazakhstan is analysed based on the components of the devised programs and the profiles of the enrolled students. The contents of the study programs show differences which are in line with the respective aggregative majors (economics, agronomy, public administration) under which they are implemented. With respect to age and gender ratio of the students, regional aspects seem to be more important than the aggregative majors. Generally, the study programs match to a high degree the situation analyses carried out prior to program development. In order to assess the quality of the study programs student surveys will be a useful tool. The results of our study underline the importance of inter- and transdisciplinary approaches in education.

  • Název v anglickém jazyce

    SARUD - A PROJECT FOR IMPLEMENTATION OF MASTER STUDIES IN RUSSIA AND KAZAKHSTAN

  • Popis výsledku anglicky

    The development and implementation of Masters programs on Sustainable Agriculture and RUural Development (SARUD) in Russia and Kazakhstan is analysed based on the components of the devised programs and the profiles of the enrolled students. The contents of the study programs show differences which are in line with the respective aggregative majors (economics, agronomy, public administration) under which they are implemented. With respect to age and gender ratio of the students, regional aspects seem to be more important than the aggregative majors. Generally, the study programs match to a high degree the situation analyses carried out prior to program development. In order to assess the quality of the study programs student surveys will be a useful tool. The results of our study underline the importance of inter- and transdisciplinary approaches in education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50900 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2018 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    36-44

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    6. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300005