Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"I had a spider in my mouth": What makes students happy in outdoor environmental education programs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897991" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897991 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14230/23:00134135 RIV/44555601:13520/23:43897991

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0149718923001039" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0149718923001039</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.evalprogplan.2023.102326" target="_blank" >10.1016/j.evalprogplan.2023.102326</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "I had a spider in my mouth": What makes students happy in outdoor environmental education programs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study contributes to program design and evaluation practice in outdoor environmental education by identifying instructional strategies crucial for student satisfaction. Student satisfaction is a major factor in the overall success of outdoor environmental education programs. While the impact of these programs on student knowledge, attitudes, and behavior has been assessed often, student satisfaction has been subject of much less research. This study analyzes student satisfaction with four outdoor environmental education programs in the Czech Republic. The authors collected qualitative (N = 68) and quantitative (N = 323) data from the program participants after they had completed their respective programs. According to the results, the students appreciate a clearly defined program with meaningful activities. Also important is the role of the program leader and the students&apos; having the opportunity to influence the activities during their free time in the program. Student satisfaction can in some cases be decreased by challenging weather and by demanding social interactions with their peers.

  • Název v anglickém jazyce

    "I had a spider in my mouth": What makes students happy in outdoor environmental education programs

  • Popis výsledku anglicky

    The study contributes to program design and evaluation practice in outdoor environmental education by identifying instructional strategies crucial for student satisfaction. Student satisfaction is a major factor in the overall success of outdoor environmental education programs. While the impact of these programs on student knowledge, attitudes, and behavior has been assessed often, student satisfaction has been subject of much less research. This study analyzes student satisfaction with four outdoor environmental education programs in the Czech Republic. The authors collected qualitative (N = 68) and quantitative (N = 323) data from the program participants after they had completed their respective programs. According to the results, the students appreciate a clearly defined program with meaningful activities. Also important is the role of the program leader and the students&apos; having the opportunity to influence the activities during their free time in the program. Student satisfaction can in some cases be decreased by challenging weather and by demanding social interactions with their peers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-15374S" target="_blank" >GA18-15374S: Posilování změn hodnot a chování prostřednictvím environmentální výchovy v přírodě</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Evaluation and Program Planning

  • ISSN

    0149-7189

  • e-ISSN

    1873-7870

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    99

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Kód UT WoS článku

    001011666600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85160557639