Strážci Země : Vztah mezi výukovými strategiemi a vzdělávacími dopady programu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00119661" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00119661 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/636" target="_blank" >https://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/636</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.636" target="_blank" >10.14712/18023061.636</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Strážci Země : Vztah mezi výukovými strategiemi a vzdělávacími dopady programu
Popis výsledku v původním jazyce
The study focuses on the relationship between selected characteristics of the outdoor environmental (earth) education program Earthkeepers and its impacts on students' environmental values and knowledge. It is rooted in the authors' previous research that is being both applied and reflected here. For providing empirical evidence, it uses data collected by the environmental center Lipka that implemented the program in the Czech Republic in 2020-2021 (N=80). The program successfully influenced students' environmental values and understanding based on the analyses. Students described the programs' instructional strategies as highly encouraging, experiential, empowering, and straightforward. At the same time, student descriptions of the program correlated with the environmental values they held before the program; students who viewed the program more positively also tended to be more positively influenced by the program. Implications for the practice of outdoor environmental education are also discussed.
Název v anglickém jazyce
Strážci Země : Vztah mezi výukovými strategiemi a vzdělávacími dopady programu
Popis výsledku anglicky
The study focuses on the relationship between selected characteristics of the outdoor environmental (earth) education program Earthkeepers and its impacts on students' environmental values and knowledge. It is rooted in the authors' previous research that is being both applied and reflected here. For providing empirical evidence, it uses data collected by the environmental center Lipka that implemented the program in the Czech Republic in 2020-2021 (N=80). The program successfully influenced students' environmental values and understanding based on the analyses. Students described the programs' instructional strategies as highly encouraging, experiential, empowering, and straightforward. At the same time, student descriptions of the program correlated with the environmental values they held before the program; students who viewed the program more positively also tended to be more positively influenced by the program. Implications for the practice of outdoor environmental education are also discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-15374S" target="_blank" >GA18-15374S: Posilování změn hodnot a chování prostřednictvím environmentální výchovy v přírodě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—