Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relationships between outdoor environmental education program characteristics and children’s environmental values and behaviors

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00119341" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00119341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14729679.2021.2001756" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14729679.2021.2001756</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/14729679.2021.2001756" target="_blank" >10.1080/14729679.2021.2001756</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relationships between outdoor environmental education program characteristics and children’s environmental values and behaviors

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Outdoor environmental education programs frequently aim to influence participants’ environmental values and behaviors. Published studies have frequently documented their success in doing so. However, few studies have examined the characteristics of programs in relation to accomplishing those goals. Using characteristics identified as important in the Real World Learning Model, this study investigated five residential outdoor environmental education programs in the Czech Republic. Findings include statistically significant correlations between participants’ views of program characteristics and their environmental values and self-reported behaviors. Structural equation models demonstrate that the relationship between program characteristics was mediated by participants’ environmental values. For participants with positive values, program characteristics more strongly influence behavior. For those with less positive values, the program characteristics are less influential. Program effectiveness seems to be influenced by an interplay between students’ environmental values and the instructional strategies used in the program.

  • Název v anglickém jazyce

    Relationships between outdoor environmental education program characteristics and children’s environmental values and behaviors

  • Popis výsledku anglicky

    Outdoor environmental education programs frequently aim to influence participants’ environmental values and behaviors. Published studies have frequently documented their success in doing so. However, few studies have examined the characteristics of programs in relation to accomplishing those goals. Using characteristics identified as important in the Real World Learning Model, this study investigated five residential outdoor environmental education programs in the Czech Republic. Findings include statistically significant correlations between participants’ views of program characteristics and their environmental values and self-reported behaviors. Structural equation models demonstrate that the relationship between program characteristics was mediated by participants’ environmental values. For participants with positive values, program characteristics more strongly influence behavior. For those with less positive values, the program characteristics are less influential. Program effectiveness seems to be influenced by an interplay between students’ environmental values and the instructional strategies used in the program.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-15374S" target="_blank" >GA18-15374S: Posilování změn hodnot a chování prostřednictvím environmentální výchovy v přírodě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Adventure Education and Outdoor Learning

  • ISSN

    1472-9679

  • e-ISSN

    1754-0402

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Neuveden

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    1-18

  • Kód UT WoS článku

    000717853400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85119261453