Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učení v reálném světě : zkušenosti s testováním modelu pro environmentální výchovu v přírodě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00119660" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00119660 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13430/21:43896509

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/18658" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/18658</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-2-119" target="_blank" >10.5817/PedOr2021-2-119</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učení v reálném světě : zkušenosti s testováním modelu pro environmentální výchovu v přírodě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie je představit hlavní výsledky tříletého ověřování modelu Real World Learning určeného pro přípravu a realizaci programů venkovní environmen­tální výchovy. Výzkumu realizovaného na pěti pobytových programech se účastnili lektoři a vedoucí pracovníci center environmentální výchovy a žáci třetích až sed­mých ročníků základních škol a jejich doprovázející učitelé. Pomocí kvalitativních (rozhovor, ohniskové skupiny, pozorování) i kvantitativních (dotazník) výzkumných metod byly sledovány především následující proměnné související s modelem Real World Learning: zkušenostní učení, hodnoty, empowerment, srozumitelnost progra­mu a spokojenost s programem. Lektoři při realizaci programů inklinují k hodnotově orientovanému působení na účastníky, zaměřenému často na silné transformativní zážitky v přírodě. Tyto zážitky jsou účastníky pozitivně přijímány, žáci v programech oceňují prvky zkušenostního učení a zároveň netouží po přílišné autonomii směrem k ovlivňování obsahu a průběhu programu. Instrumentální přístup preferují také lek­toři, podpoření v tomto pohledu doprovázejícími učiteli. Ti vnímají programy přede­vším jako příležitost pro rozvoj sociálních kompetencí svých žáků. Z představených výsledků jsou vytvořena doporučení pro realizaci venkovních programů environmen­tální výchovy.

  • Název v anglickém jazyce

    Real-world learning : Experience with testing of an outdoor environmental education model

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to present the main results of a three-year verification process of the Real World Learning model, designed for the preparation and implementation of outdoor environmental education programs. The research, carried out on five residential programs, involved lecturers and leaders of environmental education centers, accompanying teachers and pupils in the third to seventh grades of elementary school. Using qualitative (interview, focus groups, observation) and quantitative (questionnaire) research methods, the following variables related to the Real World Learning model were monitored: experiential learning, values, empowerment, program clarity, and the satisfaction with program. During the implementation of the programs, the lecturers tend to have a value-oriented influence on the participants, often focused on strong transformative experiences in nature. These experiences are positively received by the participants, pupils in the programs appreciate the elements of experiential learning and at the same time do not desire too much autonomy to influence the content and course of the program. The instrumental approach is also preferred by lecturers, supported in this view by accompanying teachers. These teachers perceive the programs primarily as an opportunity to develop the social competencies of their students. Recommendations for the implementation of outdoor environmental education programs are drawn from the presented results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-15374S" target="_blank" >GA18-15374S: Posilování změn hodnot a chování prostřednictvím environmentální výchovy v přírodě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

    1805-9511

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    119-132

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus