Seniorské vzdělávání a kompetenční model lektora
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F15%3A67508" target="_blank" >RIV/60460709:41600/15:67508 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Seniorské vzdělávání a kompetenční model lektora
Popis výsledku v původním jazyce
Seniorské vzdělávání je v mnoha ohledech velmi specifické. Je determinováno nejen objektivními činiteli, ale také činiteli subjektivními a právě ty jsou předmětem zájmu tohoto textu. Mezi činitele subjektivní patří především lektoři se svými kompetencemia také individuální a sociálně psychologické znaky seniorů jako účastníků vzdělávání. Cílem tohoto příspěvku je popsat základní specifika seniorského vzdělávání, identifikovat ústřední kompetence podle kritérií rolí vzdělavatele seniorů a na základě této reflexe vytvořit optimální kompetenční model lektora v seniorském vzdělávání. Přestože je totiž problematika kompetencí v současné době velmi diskutovaná, v kontextu vzdělávání seniorů je stále opomíjená.
Název v anglickém jazyce
Senior Education and Lecturer's competency model
Popis výsledku anglicky
Senior education is in many ways very specific. It is determined not only by objective factors, but also by subjective factors. And those subjective factors are the focus point of this paper. Among the subjective factors belong mainly teachers with theircompetences and also individual and socio-psychological characteristics of elderly people as learners. The aim of this paper is first to describe the basic specifics of senior education, second to identify the central competences according to the criteria of the role of educator in this kind of education. On the basis of this reflection we intend to create an optimal competency model of teacher in senior education. Although the issue of teacher's competences is currently highly discussed, in the context of education for the elderly people it is still neglected.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Rozvoj kompetencí vzdělavatelů v kontextu moderního pojetí vzdělávání
ISBN
978-80-7509-256-4
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
276-283
Počet stran knihy
304
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—