Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Seniorské vzdělávání a kompetenční model lektora

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F15%3A67508" target="_blank" >RIV/60460709:41600/15:67508 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Seniorské vzdělávání a kompetenční model lektora

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Seniorské vzdělávání je v mnoha ohledech velmi specifické. Je determinováno nejen objektivními činiteli, ale také činiteli subjektivními a právě ty jsou předmětem zájmu tohoto textu. Mezi činitele subjektivní patří především lektoři se svými kompetencemia také individuální a sociálně psychologické znaky seniorů jako účastníků vzdělávání. Cílem tohoto příspěvku je popsat základní specifika seniorského vzdělávání, identifikovat ústřední kompetence podle kritérií rolí vzdělavatele seniorů a na základě této reflexe vytvořit optimální kompetenční model lektora v seniorském vzdělávání. Přestože je totiž problematika kompetencí v současné době velmi diskutovaná, v kontextu vzdělávání seniorů je stále opomíjená.

  • Název v anglickém jazyce

    Senior Education and Lecturer's competency model

  • Popis výsledku anglicky

    Senior education is in many ways very specific. It is determined not only by objective factors, but also by subjective factors. And those subjective factors are the focus point of this paper. Among the subjective factors belong mainly teachers with theircompetences and also individual and socio-psychological characteristics of elderly people as learners. The aim of this paper is first to describe the basic specifics of senior education, second to identify the central competences according to the criteria of the role of educator in this kind of education. On the basis of this reflection we intend to create an optimal competency model of teacher in senior education. Although the issue of teacher's competences is currently highly discussed, in the context of education for the elderly people it is still neglected.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Rozvoj kompetencí vzdělavatelů v kontextu moderního pojetí vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7509-256-4

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    276-283

  • Počet stran knihy

    304

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly