Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Career Guidance at Vocational Schools in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F17%3A73770" target="_blank" >RIV/60460709:41600/17:73770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Career Guidance at Vocational Schools in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on state of the art of career guidance and counseling on secondary vocational schools in the Czech Republic due to Industry 4,0. The main concern is given to a system and carrier guidance and counseling opportunities and its role in development of career management skills of secondary vocational school pupils. The main aim is to answer the following fundamental questions: Do focal schools have sufficient knowledge and equipment needed for appropriate development of career guidance and counseling? What are the main factors influencing how much does a school counselor focus on career guidance and counseling?. The proposed paper presents results of quantitative research conducted at secondary vocational school which cooperates with Institute of Education and Communication at CULS, Prague. The research is based on analyzing both groups pupils and school counselors to map state of the art and relevant causes of it. Results outline that there is insufficient emphasis and incorporation o

  • Název v anglickém jazyce

    Career Guidance at Vocational Schools in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on state of the art of career guidance and counseling on secondary vocational schools in the Czech Republic due to Industry 4,0. The main concern is given to a system and carrier guidance and counseling opportunities and its role in development of career management skills of secondary vocational school pupils. The main aim is to answer the following fundamental questions: Do focal schools have sufficient knowledge and equipment needed for appropriate development of career guidance and counseling? What are the main factors influencing how much does a school counselor focus on career guidance and counseling?. The proposed paper presents results of quantitative research conducted at secondary vocational school which cooperates with Institute of Education and Communication at CULS, Prague. The research is based on analyzing both groups pupils and school counselors to map state of the art and relevant causes of it. Results outline that there is insufficient emphasis and incorporation o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN17 Proceedings: 9th International Conference on Education and New Learning Technologies

  • ISBN

    978-84-697-3777-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    6014-6022

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Barcelona, Spain

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    3. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku