Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didactic Principles of Adult Education with a Focus on the Effectiveness of Education of Students in the Combined Form of Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F17%3A74181" target="_blank" >RIV/60460709:41600/17:74181 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Didactic Principles of Adult Education with a Focus on the Effectiveness of Education of Students in the Combined Form of Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is the theoretical reflection describing the didactic principles of the adult education. In particular, the didactic principles are interpreted according to M. Knowles. The target group consists of students in a part-time form of study who require a different way of education than students of full-time study. The specifics of the target group in an andragogical view are based on the following premises: socio-economic maturity, workload, self-directed learning. The subject of the paper includes didactic principles, which are presented in the context of the effectiveness of education in the tertiary environment. The paper therefore focuses on the docility (i.e. the ability to learn) of the adult population, the setting of effective conditions for education and refers to Kolbs learning cycle.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic Principles of Adult Education with a Focus on the Effectiveness of Education of Students in the Combined Form of Study

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is the theoretical reflection describing the didactic principles of the adult education. In particular, the didactic principles are interpreted according to M. Knowles. The target group consists of students in a part-time form of study who require a different way of education than students of full-time study. The specifics of the target group in an andragogical view are based on the following premises: socio-economic maturity, workload, self-directed learning. The subject of the paper includes didactic principles, which are presented in the context of the effectiveness of education in the tertiary environment. The paper therefore focuses on the docility (i.e. the ability to learn) of the adult population, the setting of effective conditions for education and refers to Kolbs learning cycle.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Applied Natural Sciences 2017, Proccedings of the 6th Biennial International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-8105-548-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    142-145

  • Název nakladatele

    University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Jasná, Low Tatras

  • Datum konání akce

    27. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku