Volitelné předměty ve studijních programech terciárního vzdělávání v kontextu perspektivního rozvoje osobnosti absolventa
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F23%3A96553" target="_blank" >RIV/60460709:41600/23:96553 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Volitelné předměty ve studijních programech terciárního vzdělávání v kontextu perspektivního rozvoje osobnosti absolventa
Popis výsledku v původním jazyce
Vysoké školy nabízejí svým studentům v rámci studijních programů kromě předmětů povinných, povinně volitelných i různě široký výběr předmětů volitelných, které jsou často zaměřeny na posílení všeobecného rozhledu a případně i na širší možnosti uplatnění v rámci studovaného oboru. Cílem některých volitelných předmětů je například posílení obecných kompetencí studentů a rozšíření možností jejich profesního uplatnění. Cílem může být i motivace studentů a zvýšení zájmu o volnočasové aktivity a další vzdělávání v problematice, se kterou se v rámci nabídky volitelných předmětů studenti setkali. Součástí příspěvku jsou výsledky průzkumu, které ilustrují, o jaká témata volitelných předmětů mají studenti zájem v rámci konkrétního studijního programu.
Název v anglickém jazyce
Optional subjects in study programs of tertiary education in the context of perspective development of graduate's personality
Popis výsledku anglicky
Presented study has theoretical and practical character. The main aim of the study is to describe the role of optional subjects in tertiary education and to illustrate the interest of students in optional subject topics in relation to their professional orientation, using the example of a specific study program for practical teaching. Universities offer their students within their study programs, in addition to compulsory and compulsory optional subjects, a wide selection of optional subjects, which are often aimed at strengthening the general outlook and possibly also at wider application possibilities within the field of study. The aim of some optional subjects is, for example, to strengthen the general competences of students and expand the possibilities of their professional application. The goal can also be to motivate students and increase interest in leisure activities and further education in the issue that students have encountered as part of the offer of optional subjects. Part of the contribution are the results of the survey, which illustrate which topics of optional subjects students are interested in within a specific study program.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
PEDAGOGICA ACTUALIS XIV. Podpora a inklúzia vo vzdelávaní I.
ISBN
978-80-572-0329-2
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
73-81
Počet stran knihy
9
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo vydání
Trnava
Kód UT WoS kapitoly
—