Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Competences for the Future (Future Work 4S) – Green Skills and Environmental Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F24%3A98131" target="_blank" >RIV/60460709:41600/24:98131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.15376/biores.19.4.7381-7392" target="_blank" >https://doi.org/10.15376/biores.19.4.7381-7392</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15376/biores.19.4.7381-7392" target="_blank" >10.15376/biores.19.4.7381-7392</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Competences for the Future (Future Work 4S) – Green Skills and Environmental Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes an innovative Future Work 4S project and provides comprehensive feedback on a free Massive Open Online Course (MOOC) focused on environmental skills. Feedback was collected from two main target groups: educators (including university professors, teachers, and trainers) and student adult learners from Bulgaria, Greece, the Czech Republic, and Italy. The purpose of this survey is to provide an in-depth analysis of the feedback received on the Green Skills course and to highlight the main strengths identified by both educators and students. The findings reveal a high appreciation for the course’s interactive and experiential learning approach by both the students and the educators. Specifically, 93% of participants agreed that the course was interesting, engaging, relevant, accessible, and developmental. The course’s interactive exercises and gamification elements were particularly praised, enhancing learning and motivation. However, suggestions were made for including more practical examples and improving the uniformity of the text.

  • Název v anglickém jazyce

    Competences for the Future (Future Work 4S) – Green Skills and Environmental Education

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes an innovative Future Work 4S project and provides comprehensive feedback on a free Massive Open Online Course (MOOC) focused on environmental skills. Feedback was collected from two main target groups: educators (including university professors, teachers, and trainers) and student adult learners from Bulgaria, Greece, the Czech Republic, and Italy. The purpose of this survey is to provide an in-depth analysis of the feedback received on the Green Skills course and to highlight the main strengths identified by both educators and students. The findings reveal a high appreciation for the course’s interactive and experiential learning approach by both the students and the educators. Specifically, 93% of participants agreed that the course was interesting, engaging, relevant, accessible, and developmental. The course’s interactive exercises and gamification elements were particularly praised, enhancing learning and motivation. However, suggestions were made for including more practical examples and improving the uniformity of the text.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    BioResources

  • ISSN

    1930-2126

  • e-ISSN

    1930-2126

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    7381-7392

  • Kód UT WoS článku

    001315421000029

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85203071322