Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Continuity and Discontinuity in the Czech Legacy of the Vienna School of Art History

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F13%3A%230000317" target="_blank" >RIV/60461071:_____/13:#0000317 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://arthistoriography.files.wordpress.com/2013/06/bartlovc3a1.pdf" target="_blank" >http://arthistoriography.files.wordpress.com/2013/06/bartlovc3a1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Continuity and Discontinuity in the Czech Legacy of the Vienna School of Art History

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article considers the development of Czech art history from the late nineteenth century to the present. It argues that while Czech art historians were anxious to establish a distinctive art historical voice in Europe, they were led a symbiotic relationship with the Vienna School. Most of the leading art historians of the early years of the Czechosovak Republic after 1918 studied with Alois Riegl, Franz Wickhoff, Max Dvořák of Josef Strzygowski, and maintained a strong loyalty to the values and methods of their teachers. Thus for all that 1918 marked a political watershed, there was considerable continuity with the Vienna School of the Habsburg Empire. Despite the numerous subsequent political and ideological events, including four decades of Communist, Czech art historians continued to regard Vienna School art historians as fundamental points of reference, and this has been sustained by a self-understanding that has emphasised continuity with the past.

  • Název v anglickém jazyce

    Continuity and Discontinuity in the Czech Legacy of the Vienna School of Art History

  • Popis výsledku anglicky

    This article considers the development of Czech art history from the late nineteenth century to the present. It argues that while Czech art historians were anxious to establish a distinctive art historical voice in Europe, they were led a symbiotic relationship with the Vienna School. Most of the leading art historians of the early years of the Czechosovak Republic after 1918 studied with Alois Riegl, Franz Wickhoff, Max Dvořák of Josef Strzygowski, and maintained a strong loyalty to the values and methods of their teachers. Thus for all that 1918 marked a political watershed, there was considerable continuity with the Vienna School of the Habsburg Empire. Despite the numerous subsequent political and ideological events, including four decades of Communist, Czech art historians continued to regard Vienna School art historians as fundamental points of reference, and this has been sustained by a self-understanding that has emphasised continuity with the past.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Art Historiography

  • ISSN

    2042-4752

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus