Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fotografické podmínky happeningu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F14%3A%230000372" target="_blank" >RIV/60461071:_____/14:#0000372 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vvp.avu.cz/sesit/archiv/" target="_blank" >http://vvp.avu.cz/sesit/archiv/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fotografické podmínky happeningu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zvýšený zájem o fotografii byl v umění vždy doprovodným jevem posunu od důrazu na umělecké dílo směrem k důrazu na proces, případně na aktivizaci diváka. Ve chvíli, kdy dílo samotné ustupuje ve prospěch akce, hraje fotografie důležitou roli zprostředkovatele. Ve spojení s happeningem a jeho začleněním do dějin umění použila slovní spojení ?fotografické podmínky? (photographic conditions) Judith Rodenbeck, konkrétně ve své knize o Allanu Kaprowovi. V návaznosti na její koncepci srovnává tento příspěvek Kaprowa a jeho přístup k fotografické dokumentaci s českou situací, konkrétně s Milanem Knížákem, a poukazuje na odlišné modely přijímání vzorů z minulosti. Jestliže Kaprow se sám ?odkazuje? na Jacksona Pollocka, Milan Knížák odmítá, že by happeningy mělyv našem prostředí jakékoli předchůdce a do této role staví Vladimíra Boudníka až historici umění. Pollock i Boudník vstupují do dějin umění jako legendární postavy, jejichž existenci stvrzují fotografie, na nichž jsou zachyceni při práci

  • Název v anglickém jazyce

    The Photographic Conditions of Happening

  • Popis výsledku anglicky

    In art, the upsurge of interest in photography has always been a corollary of the shift in emphasis from the art object to the process, or perhaps activation of the viewer. Once the artwork itself has withdrawn in favour of the action, photography came to play an important role of the mediator. In connection to happening and its inclusion into art history, the phrase ?photographic conditions? was coined by Judith Rodenbeck, in her book on Allan Kaprow. Following on her concept, this paper compares Kaprow and his approach to photographic documentation with the situation in the Czech lands, specifically with Milan Knížák, and points out the difference in models of adopting predecessors from the past. Whereas Kaprow alludes back to Jackson Pollock, MilanKnížák denies that happening had any forerunners and it is only the art historians who situate Vladimír Boudník into this role. Both Pollock and Boudník make an entrance into art history as legendary figures whose existence is attested to

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny

  • ISSN

    1802-8918

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    18-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus