L´étude d´apres nature. Fotografie a umění v 19. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F12%3A00387620" target="_blank" >RIV/68378033:_____/12:00387620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
L´étude d´apres nature. Fotografie a umění v 19. století
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výstavy bylo představit českému divákovi vůbec poprvé komplexní téma vztahu fotografie a umění v 19. století, a to hlavně prostřednictvím ukázek z oblasti fotografie, malby a grafiky. Mezi fotografiemi, které tvořily těžiště výstavy, se objevily vedle ryze regionální produkce i předměty mezinárodního významu uložené ve zdejších sbírkách (např. Gustave Le Gray, Édouard Baldus aj.) Komparací materiálu domácí a zahraniční provenience tak bylo možné představit téma v širším evropském kontextu. Na výstavě byla jako hlavní představena následující témata: umění podle fotografie, fotografie jako umění, začátky fotografie, fotografická ilustrace a aranžovaná fotografie, umělecky školení fotografové, fotografie kolem roku 1900, fotografická reprodukce artefaktu, přemalby a manipulace fotografického obrazu. Těžištěm výstavy byly exponáty ze sbírek Moravské galerie v Brně a ÚDU AV ČR, v.v
Název v anglickém jazyce
L´étude d´apres nature. Photography and art in the 19th century
Popis výsledku anglicky
The aim of the exhibition was to introduce the new subject ? the relation between 19th century art and photography ? to the Czech milieu. However common topic in the western historiography of photography, within the Czech history the relation between artand photography in the 19th century has been neglected. Among the photographs, which formed the substantial part of the selected material, were pieces of local quality, as well as works of the international significance (e. g. works by Le Gray, Baldus etc.). It allowed the local production, thoroughly overlooked, to be shown and explained within the international context. The main topics were as follows: art after photography, photography as art, beginnings of photography, photographic illustration andstaged photographs, photographers educated in academies of fine arts, photography around 1900, photographic reproduction of art, mixed media and manipulations. The key amount of exhibits came from the photographic collection of the Morav
Klasifikace
Druh
E<sub>nekrit</sub> - Výstava
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Brno
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
80
Počet zahraničních účastníků
20
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce