Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stadium zrcadla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F14%3A%230000384" target="_blank" >RIV/60461071:_____/14:#0000384 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fotografestival.cz/2014/stadium-zrcadla/" target="_blank" >http://fotografestival.cz/2014/stadium-zrcadla/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Stadium zrcadla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obsah čtvrtého festivalového diskusního fóra s mezinárodní účastí byl zaměřen na fotografii, která má moc odkrývat skryté, zachycovat neskutečné, na fotografii, na jejímž povrchu jakoby se zdejší skutečnost lámala a propadala se do jiných, iluzorních světů. Walter Benjamin popisuje, že ?fotografie odkrývá optické podvědomí, tak jako psychoanalýza odhaluje podvědomí instinktivní?, André Bazin se pro změnu o fotografii zmiňuje jako o ?smyslovém přeludu?. Jakými mýty byla fotografie v dějinách opředena? Jaký je vztah fotografie k okultním vědám? Je možné fotografii použít jako důkaz o existenci paranormálních jevů? Jak odlišovat mezi obrazem zachyceným na fotografii, obrazem na sítnici našeho oka a skutečností? Vidí fotoaparát do našich duší? Nebo je fotografie jen virtuální kopií neexistujícího originálu? Co když fotografie zrcadlí neskutečnou realitu?

  • Název v anglickém jazyce

    The mirror stage

  • Popis výsledku anglicky

    The fourth Fotograf Festival panel discussion focused on photography?s ability to reveal what remains hidden and to capture a sense of the unreal ? where photography, whose surface seems to refract everyday reality, opens up into other, more illusory worlds. As Walter Benjamin wrote, ?It is through the camera that we first discover the optical unconscious, just as we discover the instinctual unconscious through psychoanalysis.? André Bazin in turn defined photography as a ?sensory hallucination.? What myths have become attached to photography throughout its history? How does photography relate to the occult? Can photography be used as proof of the existence of paranormal phenomena? How does one differentiate between images captured by photography, reflected in the retina of the human eye, and reality? Can photography offer a glimpse into the human soul? Or is photography simply a virtual copy of a non-existent original?

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    8

  • Počet zahraničních účastníků

    5

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce