Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Shifting Male Bonds in the Visual Arts: Queer Visual Art Created by Heterosexual Male Artists

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F14%3A%230000393" target="_blank" >RIV/60461071:_____/14:#0000393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Shifting Male Bonds in the Visual Arts: Queer Visual Art Created by Heterosexual Male Artists

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In 1904, heterosexual painter Miloš Jiránek exhibited in the exhibition hall Manes in Prague the painting Shower in the Sokol, Prague that portrayed a very concentrated representation of naked men having a shower after a sport performance and communicating with each other. A naked man in the middle is bending over a washbasin with only his back visible, and viewers are confronted with exposed male buttocks in the centre of their gazes. This painting evoked an unprecedented scandal and had to be removedfrom the exhibition. The critics said that it was a promotion of homosexuality and homoeroticism. The only tolerant critics were a woman (who managed to overlook the homoerotic scandal and reviewed only the artistic qualities of the work) and a critic (who publicly identified as homosexual), both who considered the painting very inspirational. This chapter examines strategies used for the creation of queer visual representations and visual codes, which are traditionally understood as dem

  • Název v anglickém jazyce

    Shifting Male Bonds in the Visual Arts: Queer Visual Art Created by Heterosexual Male Artists

  • Popis výsledku anglicky

    In 1904, heterosexual painter Miloš Jiránek exhibited in the exhibition hall Manes in Prague the painting Shower in the Sokol, Prague that portrayed a very concentrated representation of naked men having a shower after a sport performance and communicating with each other. A naked man in the middle is bending over a washbasin with only his back visible, and viewers are confronted with exposed male buttocks in the centre of their gazes. This painting evoked an unprecedented scandal and had to be removedfrom the exhibition. The critics said that it was a promotion of homosexuality and homoeroticism. The only tolerant critics were a woman (who managed to overlook the homoerotic scandal and reviewed only the artistic qualities of the work) and a critic (who publicly identified as homosexual), both who considered the painting very inspirational. This chapter examines strategies used for the creation of queer visual representations and visual codes, which are traditionally understood as dem

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Reimagining Masculinities

  • ISBN

    978-1-84888-289-8

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    43-64

  • Počet stran knihy

    237

  • Název nakladatele

    Interdisciplinary Press

  • Místo vydání

    Oxford

  • Kód UT WoS kapitoly