Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Silence about feminism and ?femininity? as an aesthetic value. The case of Jindřich Chalupecký?s post-1968 art theory regarding women artists

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F15%3A%230000430" target="_blank" >RIV/60461071:_____/15:#0000430 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Silence about feminism and ?femininity? as an aesthetic value. The case of Jindřich Chalupecký?s post-1968 art theory regarding women artists

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text is focused on one of the key terms of post-war Western art that was expelled from both official and unofficial discussions about visual art ? namely feminist art. It argues that it were ideological and gender prejudices rather than lack of information that caused a consistent ignorance of diversity of feminist art and feminism itself among Czech art historians and critics during the 1970s and 80s. Taking a rare example of Jindřich Chaluecký?s writing about Czech and Slovak women artists, the text documents how the Western feminist art discourse was neutralized during the period of post-1968 normalization through much less radical and apolitical term ?women?s art?, or ? even more significantly ? through biologically determined ?femininity? in art.

  • Název v anglickém jazyce

    Silence about feminism and ?femininity? as an aesthetic value. The case of Jindřich Chalupecký?s post-1968 art theory regarding women artists

  • Popis výsledku anglicky

    The text is focused on one of the key terms of post-war Western art that was expelled from both official and unofficial discussions about visual art ? namely feminist art. It argues that it were ideological and gender prejudices rather than lack of information that caused a consistent ignorance of diversity of feminist art and feminism itself among Czech art historians and critics during the 1970s and 80s. Taking a rare example of Jindřich Chaluecký?s writing about Czech and Slovak women artists, the text documents how the Western feminist art discourse was neutralized during the period of post-1968 normalization through much less radical and apolitical term ?women?s art?, or ? even more significantly ? through biologically determined ?femininity? in art.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    n.paradoxa. International Feminist Art Journal

  • ISSN

    1461-0434

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    35

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    84-90

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus