Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Silence Surrounding Feminism and Femininity as an Aesthetic Value: Czech Women Artists Through the Eyes of Jindřich Chalupecký

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F19%3AN0000012" target="_blank" >RIV/60461071:_____/19:N0000012 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Silence Surrounding Feminism and Femininity as an Aesthetic Value: Czech Women Artists Through the Eyes of Jindřich Chalupecký

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text is focused on one of the key terms of post-war Western art that was expelled from both official and unofficial discussions about visual art – namely feminist art. It argues that it were ideological and gender prejudices rather than lack of information that caused a consistent ignorance of diversity of feminist art and feminism itself among Czech art historians and critics during the 1970s and 80s. Taking a rare example of Jindřich Chalupecký’s writing about Czech and Slovak women artists, the text documents how the Western feminist art discourse was neutralized during the period of post-1968 normalization through much less radical and apolitical term “women’s art”, or – even more significantly – through biologically determined “femininity” in art.

  • Název v anglickém jazyce

    Silence Surrounding Feminism and Femininity as an Aesthetic Value: Czech Women Artists Through the Eyes of Jindřich Chalupecký

  • Popis výsledku anglicky

    The text is focused on one of the key terms of post-war Western art that was expelled from both official and unofficial discussions about visual art – namely feminist art. It argues that it were ideological and gender prejudices rather than lack of information that caused a consistent ignorance of diversity of feminist art and feminism itself among Czech art historians and critics during the 1970s and 80s. Taking a rare example of Jindřich Chalupecký’s writing about Czech and Slovak women artists, the text documents how the Western feminist art discourse was neutralized during the period of post-1968 normalization through much less radical and apolitical term “women’s art”, or – even more significantly – through biologically determined “femininity” in art.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Reader: Notebook for Art, Theory and Related Zones, 2007–2017

  • ISBN

    978-80-87108-92-5

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    193-201

  • Počet stran knihy

    382

  • Název nakladatele

    Vědeckovýzkumné pracoviště AVU/AVU Research Center

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly