Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zobrazení bez reprodukce? Fotografie a performance v českém umění 70. let 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F17%3AN0000013" target="_blank" >RIV/60461071:_____/17:N0000013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zobrazení bez reprodukce? Fotografie a performance v českém umění 70. let 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace ukazuje možnosti fotografického rámování performativního umění a zabývá se i širším polem podmínek jeho vzniku a distribuce. Zkoumá nejen vnitřní vztahy performance a fotografie, ale fotografickou dokumentaci popisuje také jako nástroj recepce dematerializovaného umění a jako rámec nahrazující neexistující instituce. Fotografické aspekty performance a performativní aspekty fotografie jsou ověřovány na vybraných a v některých případech neznámých dílech Petra Štembery, Karla Milera, Jana Mlčocha nebo Jiřího Kovandy.

  • Název v anglickém jazyce

    Representation without Reproduction? Photography and Performance in Czech Art of the 1970s

  • Popis výsledku anglicky

    The book examines the specifics of the Czech performance art of the 1970s and introduces possible ways to describe its relation to photography, which ranges from what we call performative photography (staged for the camera) to documented performance (performed for the present public). The work is postulated on the essential premise that performance is established, not contradicted, by documentation. Moreover, it deals with a conception of photographic documentation as a mean of distribution, allowing artists to have exhibitions abroad without being present in person, by sending their work by mail and publishing it in magazines. Direct viewers’ reception of performance art was significantly limited in normalization-era Czechoslovakia. Photographic documentation therefore played the essential role of the mediator. By way of photographs exhibited at shows and reproduced in magazines, performance art reached international audiences quite easily. Networking via correspondence and contacts with curators and artists abroad both confirmed the idea of art as conveyed information or a medium of communication. As a mean of distribution, interpretation and contextualization, photographic documentation further compensated for the lack of institutional background and the prohibition from exhibiting work officially.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87989-36-4

  • Počet stran knihy

    247

  • Název nakladatele

    Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy