Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Infiltrating the Art World through Photography. Petr Štembera’s 1970s Networks.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F18%3AN0000118" target="_blank" >RIV/60461071:_____/18:N0000118 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09528822.2018.1505314" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09528822.2018.1505314</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Infiltrating the Art World through Photography. Petr Štembera’s 1970s Networks.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The reception of 1970s Czech performance art was influenced by a unique set of conditions. Typically, only a handful of friends attended live events in Prague, while the art piece had to cross the state borders through photographic documentation in order to find a broader secondary audience. The missing institutional footing was therefore partially substituted by reproductions in foreign magazines and photographs distributed for exhibitions abroad. Petr Štembera was one of the few figures to draw attention to Czech art outside of the country. He would send photographic documentation to artists and curators who orchestrated his representation at many foreign exhibitions. As I demonstrate with concrete examples, he helped create a network which gave his activities the status of art. However, when performance art became an established part of the international art scene and institutionalised itself late in the 1970s, he concluded that it was best to quit the practice altogether.

  • Název v anglickém jazyce

    Infiltrating the Art World through Photography. Petr Štembera’s 1970s Networks.

  • Popis výsledku anglicky

    The reception of 1970s Czech performance art was influenced by a unique set of conditions. Typically, only a handful of friends attended live events in Prague, while the art piece had to cross the state borders through photographic documentation in order to find a broader secondary audience. The missing institutional footing was therefore partially substituted by reproductions in foreign magazines and photographs distributed for exhibitions abroad. Petr Štembera was one of the few figures to draw attention to Czech art outside of the country. He would send photographic documentation to artists and curators who orchestrated his representation at many foreign exhibitions. As I demonstrate with concrete examples, he helped create a network which gave his activities the status of art. However, when performance art became an established part of the international art scene and institutionalised itself late in the 1970s, he concluded that it was best to quit the practice altogether.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Third Text

  • ISSN

    0952-8822

  • e-ISSN

    1475-5297

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    468-484

  • Kód UT WoS článku

    000452007500007

  • EID výsledku v databázi Scopus