Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Elementy knižní vazby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F17%3AN0000032" target="_blank" >RIV/60461071:_____/17:N0000032 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Elementy knižní vazby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace Elementy knižní vazby je určena zejména grafikům, návrhářům knižních adjustací. Měla by je osmělit k použití konstrukce při výtvarném zpracování knižních vazeb. Současní designéři se při výtvarném návrhu konstrukce vazby dotýkají pouze okrajově. Na úpravě knihy pracují většinou prostřednictvím počítače a z použití konstrukce pro výtvarné účely mají obavy právě z důvodu její nedostatečné znalosti. Dávají přednost jiným dostupným složkám výtvarného zpracování (materiálu nebo vnější tvarové úpravě) a konstrukci řeší volbou typizované knižní vazby. Autor chce v této drobné publikaci představit konstrukci z trochu jiného úhlu pohledu, a to jako předmět kreativní úpravy prostřednictvím jednotlivých konstrukčních elementů. Elementy knižní vazby navazují na předchozí titul Stavíme knižní vazbu (UMPRUM, 2015), ve které byly jednotlivé konstrukční prvky definovány. Nyní budou představeny v oborovém, výtvarném i technologickém kontextu. Autor čerpá inspiraci v pedagogických metodách Bauhausu, které jsou založeny na výstavbě výtvarného díla z elementárních výtvarných prvků. Konstrukční prvky knižní vazby jsou použity jako díly stavebnice. Výtvarné hodnoty předmětu je dosaženo vzájemnou kombinací prvků do funkčních a estetických celků. Na „předškolu“ elementárních prvků navazuje jejich použití při tvořivé práci s knižní vazbou. Konstrukční práce je rozvíjena pomocí tematických úkolů a řešení úkolu spočívá v použití funkcionálních prvků jako prvků výtvarných. Výtvarná práce s konstrukcí se uplatňuje v užitém umění obecně. Proto by snad koncept výuky, založený na definici jednotlivých prvků struktury, mohl být platný i v jiných umělecko-řemeslných oborech.

  • Název v anglickém jazyce

    Book binding elements

  • Popis výsledku anglicky

    Book binding elements This publication is intended especially for graphic designers, book-adjusting designers. It should encourage them to creative use of construction during the book designing process. Contemporary designers are only marginally informed about a book construction. They mostly work on computer and they are afraid to use the construction for an artwork because of their lack of knowledge. They prefer other available components of the artwork - material or external shaping, and they usually design books by use of standard bindings. The construction will be presented from a slightly different point of view - as a subject of a creative adaptation of individual structural elements. The text is based on the previous publication We build a book binding (2015), in which individual components were defined. They should now be presented in the context of the discipline, art and technology. The work with the structural elements is inspired by the Bauhaus pedagogical methods, which are based on the construction of an artwork from basic art elements. The structural elements of book binding are used as parts of the kit. Art objects are achieved by combining elements into functional and aesthetic units. The "pre-school" of basic elements is followed by their use in the creative process of the book binding. The construction activity is developed through thematic tasks. The solution of the task lies in the use of functional elements as elements of art. The artwork with construction is used in the applied art in general. Therefore, the concept of teaching based on the definition of individual elements of the structure could be valid in other arts and crafts as well.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87989-35-7

  • Počet stran knihy

    124

  • Název nakladatele

    Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy