Vidět nebo vědět? Má smysl mluvit o umění?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F08%3A00006892" target="_blank" >RIV/61989592:15210/08:00006892 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vidět nebo vědět? Má smysl mluvit o umění?
Popis výsledku v původním jazyce
Je možné se na umělecká díla jen dívat? Nebo je nezbytné vědět a mluvit o světě a o umění tváří v tvář uměleckým dílům?Díla moderního umění vyžadovala vysvětlení divákům, postmoderní díla jsou pevně založena na výkladu. M. Foucault ve své Archaeologii vědění, J. Derrida ve své dekonstrukci chtěli nalézt konstrukt vědění a vizuální imaginace. Mozkové procesy ve vidění potvrzují, že vidět a vědět jsou neoddělitelné funkce v procesu vnímání rovněž uměleckých děl.
Název v anglickém jazyce
To see or to know? Does it have any sense to speak of art?
Popis výsledku anglicky
Is it possible just to look at works of art? Or is it necessary to know and to speak about the world and about the art in front of the artwork? The works of modern art needed to be explained to public, the post-modern artworks are firmly based on explanation. M. Foucault in his Archaeology of Knowledge, J. Derrida in his deconstruction wanted to find the construct of knowledge and of visual imagination. Cerebral processes in seeing confirm, that to see and to know are inseparable functions in the process of reception also of artworks.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Veřejnost a kouzlo vizuality. Rozvoj teoretických základů výtvarné výchovy a otázky kulturního vzdělávání. Symposium České sekce INSEA
ISBN
978-80-210-4722-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—