Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pozorování, naslouchání, dotýkání i postupné stávání se zvířetem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F24%3AN0000055" target="_blank" >RIV/60461071:_____/24:N0000055 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://flashart.cz/2024/09/06/pozorovani-naslouchani-dotykani-i-postupne-stavani-se-zviretem/" target="_blank" >https://flashart.cz/2024/09/06/pozorovani-naslouchani-dotykani-i-postupne-stavani-se-zviretem/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pozorování, naslouchání, dotýkání i postupné stávání se zvířetem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recenze k výstavě Hra v Galerii Benedikta Rejta v Lounech. Mezi mnoha dalšími díly ze sbírek galerie byla vystavena i kresba slavné české malířky a textilní výtvarnice Olgy Karlíkové s názvem Ptačí zpěv – ráno. Tento výjev z roku 1982 zobrazuje zdánlivě nahodilou, abstraktní kombinaci různě barevných čar. Jak záhy vysvětlí doprovodný popisek, jedná se o sofistikovaný zápis ptačího zpěvu, který si Karlíková osvojila při trávení času v přírodě (nejen) kolem své chalupy na Kokořínsku. Tam měla umělkyně často naslouchat lokálnímu ptactvu, a pro zvuk každého z nich vytvořit specifický grafický znak. Její „zápisy ptačích koncertů“, jak o nich referují autorky výstavy, jsou vždy jiné – nepředvídatelné stejně tak, jako byla nepředvídatelná délka či intenzita zrovna poslouchaného ptačího projevu. Z početné série úhledných minimalistických kreseb lze odvodit vztah umělkyně ke „konkrétní přírodě“, snad také fascinaci možnostmi dorozumívání opeřenců a možná i obavu z řídnutí jejich mnohosti v průběhu let, kdy si je zaznamenávala.

  • Název v anglickém jazyce

    Observing, listening, touching and gradually becoming an animal

  • Popis výsledku anglicky

    Review of the exhibition The Game at the Benedikt Rejt Gallery in Louny. Among many other works from the gallery's collections, a drawing by the famous Czech painter and textile artist Olga Karlíková entitled Birdsong - Morning was exhibited. This scene from 1982 depicts a seemingly random, abstract combination of different coloured lines. As the accompanying caption soon explains, it is a sophisticated record of birdsong, which Karlíková mastered while spending time in nature (not only) around her cottage in the Kokořín region. There, the artist would often listen to the local birds, and create a specific graphic sign for the sound of each one. Her "records of bird concerts", as they are described by the authors of the exhibition, are always different - unpredictable, just as the length or intensity of the bird's speech that she was listening to was unpredictable. From the numerous series of neat minimalist drawings, one can infer the artist's relationship to "concrete nature", perhaps also a fascination with the possibilities of communicating with feathered creatures and perhaps a fear of the thinning of their multiplicity over the years when she recorded them.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů