City Logos: A Modern Phenomenon in Public Spaces
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F24%3AN0000096" target="_blank" >RIV/60461071:_____/24:N0000096 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
City Logos: A Modern Phenomenon in Public Spaces
Popis výsledku v původním jazyce
The text discusses the phenomenon of city logos in the Czech Republic, which have spread since the 1990s as a tool of modern visual communication. It views this trend as a way to unify a city's visual presentation, but also points out problems with implementation due to a lack of experts, funding, or interest from city leaders. It also asks whether modern logos are even necessary alongside traditional heraldic symbols.
Název v anglickém jazyce
City Logos: A Modern Phenomenon in Public Spaces
Popis výsledku anglicky
The text discusses the phenomenon of city logos in the Czech Republic, which have spread since the 1990s as a tool of modern visual communication. It views this trend as a way to unify a city's visual presentation, but also points out problems with implementation due to a lack of experts, funding, or interest from city leaders. It also asks whether modern logos are even necessary alongside traditional heraldic symbols.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Identity: The Story of Czech Graphic Design
ISBN
9788076375451
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
12-13
Počet stran knihy
324
Název nakladatele
Paseka
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—