Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Methods of Initial Transport Routes Design

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F01%3A00003873" target="_blank" >RIV/60461373:22340/01:00003873 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Methods of Initial Transport Routes Design

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The choice of a method of initial transport routes design (so-called initial estimate) is of great importance for a class of heuristic algorithms working on the principle of modification existing routes. Modified heuristic algorithms applied for solvingthe problem called Travelling Salesman Problem appear as advisable ones. They give very good results at considerably shorter calculation times in comparison with random initial estimate algorithms. In this article, the calculation times and results of atypical design of transport routes for initial estimates created by a number of heuristic rules are compared with these for random choice. All the calculations were carried out by means of numerical experiments on the background of a real network of roads.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Methods of Initial Transport Routes Design

  • Popis výsledku anglicky

    The choice of a method of initial transport routes design (so-called initial estimate) is of great importance for a class of heuristic algorithms working on the principle of modification existing routes. Modified heuristic algorithms applied for solvingthe problem called Travelling Salesman Problem appear as advisable ones. They give very good results at considerably shorter calculation times in comparison with random initial estimate algorithms. In this article, the calculation times and results of atypical design of transport routes for initial estimates created by a number of heuristic rules are compared with these for random choice. All the calculations were carried out by means of numerical experiments on the background of a real network of roads.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proc. of the 13th Int. Conf. on Process Control PC '01

  • ISBN

    80-227-1542-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    "P070-1"-"P070-7"

  • Název nakladatele

    Slovak University of Technology

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Štrbské Pleso, High Tatras, Slovakia

  • Datum konání akce

    11. 6. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku