Comparison of Methods of Initial Transport Routes Design
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F01%3A00003873" target="_blank" >RIV/60461373:22340/01:00003873 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of Methods of Initial Transport Routes Design
Popis výsledku v původním jazyce
The choice of a method of initial transport routes design (so-called initial estimate) is of great importance for a class of heuristic algorithms working on the principle of modification existing routes. Modified heuristic algorithms applied for solvingthe problem called Travelling Salesman Problem appear as advisable ones. They give very good results at considerably shorter calculation times in comparison with random initial estimate algorithms. In this article, the calculation times and results of atypical design of transport routes for initial estimates created by a number of heuristic rules are compared with these for random choice. All the calculations were carried out by means of numerical experiments on the background of a real network of roads.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Methods of Initial Transport Routes Design
Popis výsledku anglicky
The choice of a method of initial transport routes design (so-called initial estimate) is of great importance for a class of heuristic algorithms working on the principle of modification existing routes. Modified heuristic algorithms applied for solvingthe problem called Travelling Salesman Problem appear as advisable ones. They give very good results at considerably shorter calculation times in comparison with random initial estimate algorithms. In this article, the calculation times and results of atypical design of transport routes for initial estimates created by a number of heuristic rules are compared with these for random choice. All the calculations were carried out by means of numerical experiments on the background of a real network of roads.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proc. of the 13th Int. Conf. on Process Control PC '01
ISBN
80-227-1542-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
"P070-1"-"P070-7"
Název nakladatele
Slovak University of Technology
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Štrbské Pleso, High Tatras, Slovakia
Datum konání akce
11. 6. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—