Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Planar Multifacility Location - the Location-Allocation Problem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F02%3A00006985" target="_blank" >RIV/60461373:22340/02:00006985 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Planar Multifacility Location - the Location-Allocation Problem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution is concerned with a common case of a location-allocation problem, which involves both the location of distribution centres or warehouses and an allocation of customers to warehouses. Warehouses receive products from production plants anddistribute them to customers such as retail or wholesale outlets. The well-known Weiszfeld algorithm was adapted for sequentially increasing number of warehouses until adding of another warehouse is advantageous from transport cost standpoint. The basiccriterion for decision is minimizing of the freight cost, but increasing expenses of product stocks are considered as well. Distances between warehouses and customers are given by a suitable two-dimensional metric corresponding to the network of routes.Location of customers is given by means of either geographical information systems or GPS system.

  • Název v anglickém jazyce

    Planar Multifacility Location - the Location-Allocation Problem

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is concerned with a common case of a location-allocation problem, which involves both the location of distribution centres or warehouses and an allocation of customers to warehouses. Warehouses receive products from production plants anddistribute them to customers such as retail or wholesale outlets. The well-known Weiszfeld algorithm was adapted for sequentially increasing number of warehouses until adding of another warehouse is advantageous from transport cost standpoint. The basiccriterion for decision is minimizing of the freight cost, but increasing expenses of product stocks are considered as well. Distances between warehouses and customers are given by a suitable two-dimensional metric corresponding to the network of routes.Location of customers is given by means of either geographical information systems or GPS system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th Conference on Scientific Computing ALGORITMY 2002

  • ISBN

    80-227-1750-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    260-267

  • Název nakladatele

    Slovak University of Technology

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Vysoké Tatry - Podbanské

  • Datum konání akce

    8. 9. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku