Planar Multifacility Location - the Location-Allocation Problem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F02%3A00006985" target="_blank" >RIV/60461373:22340/02:00006985 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Planar Multifacility Location - the Location-Allocation Problem
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution is concerned with a common case of a location-allocation problem, which involves both the location of distribution centres or warehouses and an allocation of customers to warehouses. Warehouses receive products from production plants anddistribute them to customers such as retail or wholesale outlets. The well-known Weiszfeld algorithm was adapted for sequentially increasing number of warehouses until adding of another warehouse is advantageous from transport cost standpoint. The basiccriterion for decision is minimizing of the freight cost, but increasing expenses of product stocks are considered as well. Distances between warehouses and customers are given by a suitable two-dimensional metric corresponding to the network of routes.Location of customers is given by means of either geographical information systems or GPS system.
Název v anglickém jazyce
Planar Multifacility Location - the Location-Allocation Problem
Popis výsledku anglicky
The contribution is concerned with a common case of a location-allocation problem, which involves both the location of distribution centres or warehouses and an allocation of customers to warehouses. Warehouses receive products from production plants anddistribute them to customers such as retail or wholesale outlets. The well-known Weiszfeld algorithm was adapted for sequentially increasing number of warehouses until adding of another warehouse is advantageous from transport cost standpoint. The basiccriterion for decision is minimizing of the freight cost, but increasing expenses of product stocks are considered as well. Distances between warehouses and customers are given by a suitable two-dimensional metric corresponding to the network of routes.Location of customers is given by means of either geographical information systems or GPS system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 16th Conference on Scientific Computing ALGORITMY 2002
ISBN
80-227-1750-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
260-267
Název nakladatele
Slovak University of Technology
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Vysoké Tatry - Podbanské
Datum konání akce
8. 9. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—