Algoritmus pro lokalizace logistických objektů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F03%3A00007389" target="_blank" >RIV/60461373:22340/03:00007389 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Algoritmus pro lokalizace logistických objektů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problémem lokalizace a alokace distribučních skladů zahrnujícím jak geografické rozmístění skladů, tak přiřazení zákazníků skladům. Byl vytvořen algoritmus založený na známém Weiszfeldově algoritmu, ve kterém se postupně zvyšuje početskladů. Navíc se v každém kroku adaptivně upracuje přiřazení zákazníků. Je uvedeno řešení reálného problému alokace a lokalizace distribučních skladů pro 67 zákazníků rozložených nerovnoměrně po celém území České republiky. Jestliže počet skladů roste, dopravní náklady (doprava od výrobce k odběratelům přes distribuční sklady) se snižují se zkracujícími se přepravními cestami, ale nižší přepravovaná množství zvyšují přepravní tarify. Fixní náklady související s provozem skladů a udržováním zásob rostou.Úroveň pojistných zásob má významný vliv na optimalizační kritérium, které s ním roste také.
Název v anglickém jazyce
An Algorithm for Logistic Objects Location
Popis výsledku anglicky
The contribution is concerned with the distribution warehouse location-allocation problem. It includes both their geographical location and allocation customers to warehouses. An algorithm based on the well-known Weiszfeld algorithm has been developed. It works with sequentially increasing number of the warehouses; the customer allocation is adaptively corrected at each step in addition to that. A real warehouse location-allocation problem for 67 customers irregularly located throughout the area of theCzech Republic is solved by the algorithm. Transport costs (from producer via distribution warehouses to customers) are reduced by shortening distribution routes, but less loads increase transport tariffs. The fixed costs connected with warehouse run andmaintaining of supply costs increase. The level of buffer stock has important influence on the optimization criterion that is increasing with it too.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sb. konf. Výuka a výzkum v odvětvových ekonomikách a podnikovém managementu na vysokých školách
ISBN
80-7194-623-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
88-92
Název nakladatele
Universita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Lázně Bohdaneč
Datum konání akce
21. 10. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—