Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování automobilových katalytických konvertorů pro dieselové motory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F04%3A00011127" target="_blank" >RIV/60461373:22340/04:00011127 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60461373:22340/04:00013174

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of automotive catalytic converters for diesel engines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Catalytic converters with surface storage of hydrocarbons (HC) and nitrogen oxides (NOX) are used for detoxification of diesel exhaust gases. In the course of cold start period, HC and NOX are stored on the catalytic surface. They are released when light-off temperatures of catalytic reactions are reached. HC are oxidized to carbon dioxide and water in the combustion reactions while a part of NOX becomes reduced to N2 in the selective catalytic reduction (SCR). Kinetic parameters of the model have beenevaluated on the basis of comparison with experimental data. Series of simulations have been carried out dealing with the influence of the magnitude of HC and NOX surface storage capacities, the rate of inlet temperature increase and the value of the space velocity (SV) on the integral conversions of individual species.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of automotive catalytic converters for diesel engines

  • Popis výsledku anglicky

    Catalytic converters with surface storage of hydrocarbons (HC) and nitrogen oxides (NOX) are used for detoxification of diesel exhaust gases. In the course of cold start period, HC and NOX are stored on the catalytic surface. They are released when light-off temperatures of catalytic reactions are reached. HC are oxidized to carbon dioxide and water in the combustion reactions while a part of NOX becomes reduced to N2 in the selective catalytic reduction (SCR). Kinetic parameters of the model have beenevaluated on the basis of comparison with experimental data. Series of simulations have been carried out dealing with the influence of the magnitude of HC and NOX surface storage capacities, the rate of inlet temperature increase and the value of the space velocity (SV) on the integral conversions of individual species.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA104%2F02%2F0339" target="_blank" >GA104/02/0339: Nestacionární chování mikroreaktorů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings 16th International Congress of Chemical and Process Engineering CHISA 2004

  • ISBN

    80-86059-40-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ing. Jan Novosad, Procesní inženýrství

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 8. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku