Dynamické chování katalytického monolitu s kapacitou pro ukládání NOx
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00018414" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00018414 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Transient behaviour of catalytic monolith with NOx storage capacity
Popis výsledku v původním jazyce
Transient behaviour of catalytic monolith converter with NOx storage is studied experimentally and by mathematical modelling under conditions typical for automobiles with lean-burn engines (i.e., diesel and advanced gasoline ones). Periodical alternationof inlet concentrations is applied. The minimum set of experiments needed for the evaluation of relevant reaction kinetic parameters is discussed: (i) CO, H2 and HC oxidation light-off under both lean and rich conditions, including inhibition effects, (ii) NO/NO2 transformation, (iii) NOx storage, including temperature dependence of effective NOx storage capacity, (iv) water gas shift and steam reforming under rich conditions, i.e., in situ production of hydrogen, (v) oxygen storage and reduction, including temperature dependence of effective oxygen storage capacity, and (vi) NOx desorption and reduction under rich conditions.
Název v anglickém jazyce
Transient behaviour of catalytic monolith with NOx storage capacity
Popis výsledku anglicky
Transient behaviour of catalytic monolith converter with NOx storage is studied experimentally and by mathematical modelling under conditions typical for automobiles with lean-burn engines (i.e., diesel and advanced gasoline ones). Periodical alternationof inlet concentrations is applied. The minimum set of experiments needed for the evaluation of relevant reaction kinetic parameters is discussed: (i) CO, H2 and HC oxidation light-off under both lean and rich conditions, including inhibition effects, (ii) NO/NO2 transformation, (iii) NOx storage, including temperature dependence of effective NOx storage capacity, (iv) water gas shift and steam reforming under rich conditions, i.e., in situ production of hydrogen, (v) oxygen storage and reduction, including temperature dependence of effective oxygen storage capacity, and (vi) NOx desorption and reduction under rich conditions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA104%2F05%2F2616" target="_blank" >GA104/05/2616: Katalytické reaktory pro dospalování výfukových plynů automobilů</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Catalysis Today
ISSN
0920-5861
e-ISSN
—
Svazek periodika
119
Číslo periodika v rámci svazku
1-4
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
64-72
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—