Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamické chování katalytického monolitu s kapacitou pro ukládání NOx

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00018414" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00018414 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transient behaviour of catalytic monolith with NOx storage capacity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Transient behaviour of catalytic monolith converter with NOx storage is studied experimentally and by mathematical modelling under conditions typical for automobiles with lean-burn engines (i.e., diesel and advanced gasoline ones). Periodical alternationof inlet concentrations is applied. The minimum set of experiments needed for the evaluation of relevant reaction kinetic parameters is discussed: (i) CO, H2 and HC oxidation light-off under both lean and rich conditions, including inhibition effects, (ii) NO/NO2 transformation, (iii) NOx storage, including temperature dependence of effective NOx storage capacity, (iv) water gas shift and steam reforming under rich conditions, i.e., in situ production of hydrogen, (v) oxygen storage and reduction, including temperature dependence of effective oxygen storage capacity, and (vi) NOx desorption and reduction under rich conditions.

  • Název v anglickém jazyce

    Transient behaviour of catalytic monolith with NOx storage capacity

  • Popis výsledku anglicky

    Transient behaviour of catalytic monolith converter with NOx storage is studied experimentally and by mathematical modelling under conditions typical for automobiles with lean-burn engines (i.e., diesel and advanced gasoline ones). Periodical alternationof inlet concentrations is applied. The minimum set of experiments needed for the evaluation of relevant reaction kinetic parameters is discussed: (i) CO, H2 and HC oxidation light-off under both lean and rich conditions, including inhibition effects, (ii) NO/NO2 transformation, (iii) NOx storage, including temperature dependence of effective NOx storage capacity, (iv) water gas shift and steam reforming under rich conditions, i.e., in situ production of hydrogen, (v) oxygen storage and reduction, including temperature dependence of effective oxygen storage capacity, and (vi) NOx desorption and reduction under rich conditions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA104%2F05%2F2616" target="_blank" >GA104/05/2616: Katalytické reaktory pro dospalování výfukových plynů automobilů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Catalysis Today

  • ISSN

    0920-5861

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    119

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-4

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    64-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus