Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamické chování katalytického monolitu s nerovnoměrným

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F05%3A00015061" target="_blank" >RIV/60461373:22340/05:00015061 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transient behaviour of catalytic monolith with non-uniform distribution of NOx storage capacity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Periodically operated NOx storage and reduction converters represent a technology that is able to eliminate the emissions of nitrogen oxides from lean-burn engines (e.g., diesel). Laboratory experiments on transient behaviour of an NOx storage catalyst have been performed. Dependence of the NOx storage capacity on the position in the monolith has been studied. Large series of experiments have been performed with the catalyst samples, focused on the temperature dependence of the NOx and oxygen storage capacities, the light-off temperatures of CO, H2 and C3H6 oxidation, NO/NO2 transformation, water gas shift, steam reforming, and NO reduction, including the effects of the reductants (CO, H2 and C3H6) concentration and duration of the enrichment phase. Aheterogeneous, spatially distributed mathematical model of the converter has been developed and the reaction-kinetic parameters have been evaluated from the experiments.

  • Název v anglickém jazyce

    Transient behaviour of catalytic monolith with non-uniform distribution of NOx storage capacity

  • Popis výsledku anglicky

    Periodically operated NOx storage and reduction converters represent a technology that is able to eliminate the emissions of nitrogen oxides from lean-burn engines (e.g., diesel). Laboratory experiments on transient behaviour of an NOx storage catalyst have been performed. Dependence of the NOx storage capacity on the position in the monolith has been studied. Large series of experiments have been performed with the catalyst samples, focused on the temperature dependence of the NOx and oxygen storage capacities, the light-off temperatures of CO, H2 and C3H6 oxidation, NO/NO2 transformation, water gas shift, steam reforming, and NO reduction, including the effects of the reductants (CO, H2 and C3H6) concentration and duration of the enrichment phase. Aheterogeneous, spatially distributed mathematical model of the converter has been developed and the reaction-kinetic parameters have been evaluated from the experiments.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA104%2F05%2F2616" target="_blank" >GA104/05/2616: Katalytické reaktory pro dospalování výfukových plynů automobilů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů