Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimentální studie periodicky provozovaného katalysátoru s ukládáním a redukcí NOx

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00018423" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00018423 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental study of periodically operated NOx storage catalyst

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Economical diesel and advanced gasoline (lean-burn) engines are operated with excess of air in fuel mixture, with results in high O2 concentrations in exhaust gas and complicated NOx abatement. In the NOx storage and reduction catalyst, the NOx are adsorbed on the catalyst surface during a longer reductant-lean phase (several minutes), and then reduced during a short reductant-rich phase (several seconds). The products of reduction of NOx are nitrogen (N2), ammonia (NH3) and dinitrogen oxide N2O (only small amount). The laboratory experiments deal with the dynamic behaviour of periodically operated industrial, Pt/BaO/CeO2/?-Al2O3 based catalyst. The measurements are carried out under various conditions (i.e. various temperatures, compositions of inletmixture etc.). Then the integral conversion of NOx and selectivity of NH3 for different reductants (H2, CO and C3H6) are evaluated in dependence on temperature.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental study of periodically operated NOx storage catalyst

  • Popis výsledku anglicky

    Economical diesel and advanced gasoline (lean-burn) engines are operated with excess of air in fuel mixture, with results in high O2 concentrations in exhaust gas and complicated NOx abatement. In the NOx storage and reduction catalyst, the NOx are adsorbed on the catalyst surface during a longer reductant-lean phase (several minutes), and then reduced during a short reductant-rich phase (several seconds). The products of reduction of NOx are nitrogen (N2), ammonia (NH3) and dinitrogen oxide N2O (only small amount). The laboratory experiments deal with the dynamic behaviour of periodically operated industrial, Pt/BaO/CeO2/?-Al2O3 based catalyst. The measurements are carried out under various conditions (i.e. various temperatures, compositions of inletmixture etc.). Then the integral conversion of NOx and selectivity of NH3 for different reductants (H2, CO and C3H6) are evaluated in dependence on temperature.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA104%2F05%2F2616" target="_blank" >GA104/05/2616: Katalytické reaktory pro dospalování výfukových plynů automobilů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 34th International Conference of Slovak Society of Chemical Engineering, 21.-25.5.2007, Tatranské Matliare, Slovenská republika

  • ISBN

    978-80-227-2640-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Slovenská společnost chemického inženýrství

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Tatranské Matliare, Slovakia

  • Datum konání akce

    21. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku