Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigation of Automobile Exhaust Gas Catalytic Converters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F09%3A00021906" target="_blank" >RIV/60461373:22340/09:00021906 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigation of Automobile Exhaust Gas Catalytic Converters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Economical diesel and advanced gasoline (lean-burn) engines are operated with excess of air in fuel mixture (=lean mixture), which results in high O2 concentrations in exhaust gas and complicated NOx abatement. In the NOx storage and reduction catalyst,the NOx are adsorbed on the catalyst surface during a longer lean phase (several minutes), and then reduced during a short rich phase with excess of reducing agents CO, H2 and HC (several seconds). Possible products of the NOx reduction are nitrogen (N2), ammonia (NH3) and nitrous oxide (N2O, usually minor amount). The presented laboratory experiments deal with the dynamic behaviour of periodically operated industrial PtRh/BaO/CeO2/?-Al2O3 based catalyst. The measurements investigate the influence of temperature, inlet gas composition and timing of the lean/rich switching on the NOx reduction dynamics, product selectivity, and integral NOx conversion.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of Automobile Exhaust Gas Catalytic Converters

  • Popis výsledku anglicky

    Economical diesel and advanced gasoline (lean-burn) engines are operated with excess of air in fuel mixture (=lean mixture), which results in high O2 concentrations in exhaust gas and complicated NOx abatement. In the NOx storage and reduction catalyst,the NOx are adsorbed on the catalyst surface during a longer lean phase (several minutes), and then reduced during a short rich phase with excess of reducing agents CO, H2 and HC (several seconds). Possible products of the NOx reduction are nitrogen (N2), ammonia (NH3) and nitrous oxide (N2O, usually minor amount). The presented laboratory experiments deal with the dynamic behaviour of periodically operated industrial PtRh/BaO/CeO2/?-Al2O3 based catalyst. The measurements investigate the influence of temperature, inlet gas composition and timing of the lean/rich switching on the NOx reduction dynamics, product selectivity, and integral NOx conversion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 36th International Conference of Slovak Society of Chemical Engineering

  • ISBN

    978-80-227-3072-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Slovak University of Technology

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Tatranské Matliáre

  • Datum konání akce

    25. 5. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku