Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematické modelování dieselových částicových filtrů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F06%3A00016743" target="_blank" >RIV/60461373:22340/06:00016743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MATHEMATICAL MODELLING OF DIESEL PARTICULATE FILTERS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Diesel particulate filters (DPF) serve to remove soot from diesel engines. Deposition of particles and regeneration of filters can be modelled. The results of simulations include the prediction of ignition temperatures and concentration, temperature andpressure development along the filter. We have developed several gradually more complex models of particulate filters which will be discussed in this paper. The lumped - CSTR - model is based on model of Bissett (1985) and includes the description of kinetics of two types of reactions - the thermal initiated and the catalyzed ones (e.g. Ce oxides based catalyst is added to fuel). The other presented models are more advanced (spatially 1D and 2D). The description of kinetics of soot oxidation by O2 and NOX is disscused, too. Software for solution of the above models will be described and results for various operation conditions will be presented.

  • Název v anglickém jazyce

    MATHEMATICAL MODELLING OF DIESEL PARTICULATE FILTERS

  • Popis výsledku anglicky

    Diesel particulate filters (DPF) serve to remove soot from diesel engines. Deposition of particles and regeneration of filters can be modelled. The results of simulations include the prediction of ignition temperatures and concentration, temperature andpressure development along the filter. We have developed several gradually more complex models of particulate filters which will be discussed in this paper. The lumped - CSTR - model is based on model of Bissett (1985) and includes the description of kinetics of two types of reactions - the thermal initiated and the catalyzed ones (e.g. Ce oxides based catalyst is added to fuel). The other presented models are more advanced (spatially 1D and 2D). The description of kinetics of soot oxidation by O2 and NOX is disscused, too. Software for solution of the above models will be described and results for various operation conditions will be presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 33rd International Conference of SSCHE

  • ISBN

    80-227-2409-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    183

  • Název nakladatele

    Slovak University of Technology

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Tatranské Matliáre

  • Datum konání akce

    23. 5. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku