Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konverze a selektivita redukce NOx v katlyzátoru s ukládáním NOx

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F08%3A00020766" target="_blank" >RIV/60461373:22340/08:00020766 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conversion and selectivity of NOx reduction in NOx storage catalyst

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to the ever increasing emissions standards for combustion engines continually better exhaust after-treatment technologies have been developed. An area of particular interest is that of lean burn engines. Lean burn gasoline or diesel engines are morefuel efficient than standard stoichiometric gasoline engines. However, because of the excess oxygen, conventional three-way catalysts cannot reduce NOx compounds in the exhaust stream. One potential solution is the use of NOx storage and reduction (NSR)catalysts. These catalysts consist of a noble metal for oxidation and reduction of NOx (e.g. Pt), and an alkaline or alkaline earth metal for storage of NOx (e.g. Ba). The NSR catalyst is used with a cyclic engine operation, switching between long lean and short rich periods. During the lean period the catalyst oxidizes NO to NO2 on the noble metal sites and stores the NOx (NO and NO2) on the alkaline earth sites. During the rich period, the NOx is released from the storage sites and red

  • Název v anglickém jazyce

    Conversion and selectivity of NOx reduction in NOx storage catalyst

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the ever increasing emissions standards for combustion engines continually better exhaust after-treatment technologies have been developed. An area of particular interest is that of lean burn engines. Lean burn gasoline or diesel engines are morefuel efficient than standard stoichiometric gasoline engines. However, because of the excess oxygen, conventional three-way catalysts cannot reduce NOx compounds in the exhaust stream. One potential solution is the use of NOx storage and reduction (NSR)catalysts. These catalysts consist of a noble metal for oxidation and reduction of NOx (e.g. Pt), and an alkaline or alkaline earth metal for storage of NOx (e.g. Ba). The NSR catalyst is used with a cyclic engine operation, switching between long lean and short rich periods. During the lean period the catalyst oxidizes NO to NO2 on the noble metal sites and stores the NOx (NO and NO2) on the alkaline earth sites. During the rich period, the NOx is released from the storage sites and red

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA104%2F08%2F1162" target="_blank" >GA104/08/1162: Monolitické reaktory pro detoxifikaci výfukových plynů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CD-ROM of Full Texts CHISA 2008

  • ISBN

    978-80-02-02047-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Process Engineering Publisher

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    24. 8. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku