Modeling of Injected Diesel Fuel Conversion and Heat Release in Oxidation Catalyst: 3D-CFD & 1D Channels Approach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F12%3A43893735" target="_blank" >RIV/60461373:22340/12:43893735 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2012-01-1293" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4271/2012-01-1293</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4271/2012-01-1293" target="_blank" >10.4271/2012-01-1293</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modeling of Injected Diesel Fuel Conversion and Heat Release in Oxidation Catalyst: 3D-CFD & 1D Channels Approach
Popis výsledku v původním jazyce
A system for controlled heat generation in exhaust pipeline is studied, consisting of fuel injector and oxidation catalyst (plus connecting pipes). A 3D-CFD software (StarCD) coupled with a tailored 1D model of catalytic monolith channel (XMR) are employed for simulations of realistic, fully 3D system geometry. Exhaust gas flow, fuel injection, and distribution at the catalyst inlet is solved by 3D-CFD, while the processes inside individual representative channels are simulated by the effective 1D model. The 3D-CFD software calls iteratively the 1D channel model with proper boundary conditions and solves 3D temperature profile over the monolith, utilizing local enthalpy fluxes (including gas-solid heat transfer and reaction enthalpy) calculated by the1D channel model.
Název v anglickém jazyce
Modeling of Injected Diesel Fuel Conversion and Heat Release in Oxidation Catalyst: 3D-CFD & 1D Channels Approach
Popis výsledku anglicky
A system for controlled heat generation in exhaust pipeline is studied, consisting of fuel injector and oxidation catalyst (plus connecting pipes). A 3D-CFD software (StarCD) coupled with a tailored 1D model of catalytic monolith channel (XMR) are employed for simulations of realistic, fully 3D system geometry. Exhaust gas flow, fuel injection, and distribution at the catalyst inlet is solved by 3D-CFD, while the processes inside individual representative channels are simulated by the effective 1D model. The 3D-CFD software calls iteratively the 1D channel model with proper boundary conditions and solves 3D temperature profile over the monolith, utilizing local enthalpy fluxes (including gas-solid heat transfer and reaction enthalpy) calculated by the1D channel model.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Exhaust Emission Control Modeling
ISBN
978-0-7680-7606-6
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
1-14
Počet stran knihy
216
Název nakladatele
SAE International
Místo vydání
Washington
Kód UT WoS kapitoly
—