Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Catalyst simulations based on coupling of 3D CFD tool with effective 1D channel models

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F12%3A43893738" target="_blank" >RIV/60461373:22340/12:43893738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0920586112001149" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0920586112001149</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cattod.2012.01.038" target="_blank" >10.1016/j.cattod.2012.01.038</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Catalyst simulations based on coupling of 3D CFD tool with effective 1D channel models

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Spatially 1D simulations of exhaust gas catalysts are often used in the automotive industry because of short computation times. In fully 3D CFD-based model, the computational requirements increase by several orders of magnitude. A novel approach to 3D simulations of complete exhaust gas aftertreatment systems is proposed in this paper. It is based on a modular combination of standard CFD tool with a user-defined 1D channel model. The employment of external 1D channel model enables more effective computations and gives maximum freedom in definition of realistic reaction kinetics, including non-linear rate laws and fully transient solution of adsorbed components. The approach is validated by comparison of the results from the stand-alone 1D model and single channel CFD simulation. A complex system including bent pipes and conical expansion/constriction parts is simulated with 80 representative channels. It is demonstrated that relatively large deviations can exist between the individual

  • Název v anglickém jazyce

    Catalyst simulations based on coupling of 3D CFD tool with effective 1D channel models

  • Popis výsledku anglicky

    Spatially 1D simulations of exhaust gas catalysts are often used in the automotive industry because of short computation times. In fully 3D CFD-based model, the computational requirements increase by several orders of magnitude. A novel approach to 3D simulations of complete exhaust gas aftertreatment systems is proposed in this paper. It is based on a modular combination of standard CFD tool with a user-defined 1D channel model. The employment of external 1D channel model enables more effective computations and gives maximum freedom in definition of realistic reaction kinetics, including non-linear rate laws and fully transient solution of adsorbed components. The approach is validated by comparison of the results from the stand-alone 1D model and single channel CFD simulation. A complex system including bent pipes and conical expansion/constriction parts is simulated with 80 representative channels. It is demonstrated that relatively large deviations can exist between the individual

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD104%2F08%2FH055" target="_blank" >GD104/08/H055: Transportní a reakční procesy v komplexních vícefázových systémech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Catalysis Today

  • ISSN

    0920-5861

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    188

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    87-93

  • Kód UT WoS článku

    000305809300011

  • EID výsledku v databázi Scopus