Ekonomika a řízení podniků v chemickém průmyslu (18) - Udržitelné podnikání jako nástroj zvyšování výkonnosti a tvorby hodnoty podniku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F14%3A43897348" target="_blank" >RIV/60461373:22340/14:43897348 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/27266150:_____/14:#0000132
Výsledek na webu
<a href="http://www.chemagazin.cz/userdata/chemagazin_2010/file/PDF_full/CHEMAGAZ%C3%8DN%202-2014.pdf" target="_blank" >http://www.chemagazin.cz/userdata/chemagazin_2010/file/PDF_full/CHEMAGAZ%C3%8DN%202-2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ekonomika a řízení podniků v chemickém průmyslu (18) - Udržitelné podnikání jako nástroj zvyšování výkonnosti a tvorby hodnoty podniku
Popis výsledku v původním jazyce
Řízení podniku směrem k udržitelnému rozvoji (CSM) je termín v rámci problematiky podnikání a společenské odpovědnosti podniku. Zaměřuje se na ekonomické, environmentální a společenské aspekty řízení podniku obecně a především s ohledem na společenskou odpovědnost podniku. Snaží se o propojení environmentálních a společenských aspektů s ekonomickým řízením a konkurenceschopností na straně jedné a na straně druhé usiluje o integraci environmentálních informací a informací o společenských dopadech podnikání s informacemi o ekonomické výkonnosti tak, aby sloužily na podporu rozhodovacích procesů v podniku s cílem jeho udržitelného rozvoje. CSM velmi úzce souvisí také s externí komunikací (externím reportingem) o udržitelném rozvoji podniku. Cílem tohoto článku je prezentovat základní přístupy k řízení podniku směrem k udržitelnosti. Předmětem zájmu je vymezení základních pojmů (udržitelné podnikání, udržitelná výkonnost) a vztahů mezi nimi. Velká pozornost je věnována řízení podniku v sou
Název v anglickém jazyce
SUSTAINABLE BUSINESS AS A TOOL FOR CORPORATE PERFORMANCE ENHANCEMENT AND CORPORATE VALUE CREATION
Popis výsledku anglicky
Conducting business to be in consonance with the concept of sustainable development requires changes in all business processes as well as in whole corporate management. Corporate sustainability management focuses in general on economic, environmental andsocial aspects of corporate management and specifically in corporate social responsibility. The aim of this paper is to present basic approaches to corporate sustainability management. The topic is the demarcation of basic concepts like sustainable business or sustainability performance and the description of relationships among them. A great deal of attention is paid to corporate management, which proceeds in agreement with sustainable development concept. Processes of corporate performance measurement as well as corporate performance management are also thoroughly discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CHEMagazín
ISSN
1210-7409
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
46-51
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—