Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preparation and performance of multi-layer Lean NOx trap catalysts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F15%3A43900079" target="_blank" >RIV/60461373:22340/15:43900079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preparation and performance of multi-layer Lean NOx trap catalysts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lean NOx trap (LNT) catalyst is an effective tool for removal of nitrogen oxides (NOx) from automotive exhaust gas. The NOx are stored on the active sites of the LNT and released and reduced when the storage capacity is fulfilled. The process is controlled by periodical changing of the air/fuel ratio. The LNT needs to be combined with other types of catalysts, e.g. an oxidation catalyst (DOC) for conversion of CO and hydrocarbons or a particulate filter. Due to spatial and economical reasons there is aneffort to combine catalysts with different functions in a single monolith reactor, the walls of the monolith being coated with multiple layers of catalysts. However, when the porous layer is too thick, the overall efficiency is influenced by diffusion limitations. Whereas the chemical formulations of the catalysts have been finely tuned by the manufacturers, the role of the transport has not been fully investigated. This work is focused on preparation of model LNT catalysts coated on fl

  • Název v anglickém jazyce

    Preparation and performance of multi-layer Lean NOx trap catalysts

  • Popis výsledku anglicky

    Lean NOx trap (LNT) catalyst is an effective tool for removal of nitrogen oxides (NOx) from automotive exhaust gas. The NOx are stored on the active sites of the LNT and released and reduced when the storage capacity is fulfilled. The process is controlled by periodical changing of the air/fuel ratio. The LNT needs to be combined with other types of catalysts, e.g. an oxidation catalyst (DOC) for conversion of CO and hydrocarbons or a particulate filter. Due to spatial and economical reasons there is aneffort to combine catalysts with different functions in a single monolith reactor, the walls of the monolith being coated with multiple layers of catalysts. However, when the porous layer is too thick, the overall efficiency is influenced by diffusion limitations. Whereas the chemical formulations of the catalysts have been finely tuned by the manufacturers, the role of the transport has not been fully investigated. This work is focused on preparation of model LNT catalysts coated on fl

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 42nd International Conference of Slovak Society of Chemical Engineering

  • ISBN

    978-80-89475-14-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    369-377

  • Název nakladatele

    J. Markoš, V. Štefuca

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Tatranské Matliare

  • Datum konání akce

    25. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku