Odhad doby havarijního úniku CNG z osobního automobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F15%3A43900486" target="_blank" >RIV/60461373:22340/15:43900486 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Odhad doby havarijního úniku CNG z osobního automobilu
Popis výsledku v původním jazyce
Stlačený zemní plyn (častěji označován zkratkou CNG - Compressed Natural Gas) se stává populárním alternativním palivem pro automobilovou dopravu. CNG je uchováván v jednom, nebo více tlakových zásobnících, ze kterých je veden vysokotlakým potrubím k motorovému prostoru. Každá nádrž na CNG je vybavena vlastním uzavíracím ventilem s tepelnou bezpečnostní pojistkou. Bezpečnostní pojistka zabraňuje destrukci CNG nádrže v případě nadměrného nárůstu tlaku v nádrži v důsledku příliš vysoké teploty okolí (požáru). Příspěvek je zaměřen na odhad časového průběhu úniku CNG při otevření bezpečnostní pojistky na základě klasické teorie výtoku reálných plynů z tlakových zásobníků malým otvorem. Teoretické výsledky jsou porovnány s experimentálními hodnotami získanými při velkorozměrových zkouškách hoření osobních automobilů na CNG.
Název v anglickém jazyce
The estimated time of the accidental outflow of CNG from a car
Popis výsledku anglicky
Compressed natural gas (CNG) is becoming a popular alternative fuel for cars. CNG is stored in one or more pressurized containers from which it is guided through the pipe to the engine compartment. Each CNG tank is fitted with its own shut-off valve witha thermal safety port. The thermal safety port prevents the destruction of CNG tanks in case of excessive pressure buildup in the tank due to extremely high ambient temperatures (fire). The paper focuses on estimating the dynamics of CNG mass flow rateafter the opening of the safety valve on the basis of the classical theory of real outflow of compressed gases from a hole in a vessel. The theoretical results are compared with experimental values obtained during large-scale experiments of burning CNG cars.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Požární ochrana 2015
ISBN
978-80-7385-163-7
ISSN
1803-1803
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
103-105
Název nakladatele
Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
9. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—