Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Odhad doby havarijního úniku CNG z osobního automobilu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F15%3A43900486" target="_blank" >RIV/60461373:22340/15:43900486 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Odhad doby havarijního úniku CNG z osobního automobilu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stlačený zemní plyn (častěji označován zkratkou CNG - Compressed Natural Gas) se stává populárním alternativním palivem pro automobilovou dopravu. CNG je uchováván v jednom, nebo více tlakových zásobnících, ze kterých je veden vysokotlakým potrubím k motorovému prostoru. Každá nádrž na CNG je vybavena vlastním uzavíracím ventilem s tepelnou bezpečnostní pojistkou. Bezpečnostní pojistka zabraňuje destrukci CNG nádrže v případě nadměrného nárůstu tlaku v nádrži v důsledku příliš vysoké teploty okolí (požáru). Příspěvek je zaměřen na odhad časového průběhu úniku CNG při otevření bezpečnostní pojistky na základě klasické teorie výtoku reálných plynů z tlakových zásobníků malým otvorem. Teoretické výsledky jsou porovnány s experimentálními hodnotami získanými při velkorozměrových zkouškách hoření osobních automobilů na CNG.

  • Název v anglickém jazyce

    The estimated time of the accidental outflow of CNG from a car

  • Popis výsledku anglicky

    Compressed natural gas (CNG) is becoming a popular alternative fuel for cars. CNG is stored in one or more pressurized containers from which it is guided through the pipe to the engine compartment. Each CNG tank is fitted with its own shut-off valve witha thermal safety port. The thermal safety port prevents the destruction of CNG tanks in case of excessive pressure buildup in the tank due to extremely high ambient temperatures (fire). The paper focuses on estimating the dynamics of CNG mass flow rateafter the opening of the safety valve on the basis of the classical theory of real outflow of compressed gases from a hole in a vessel. The theoretical results are compared with experimental values obtained during large-scale experiments of burning CNG cars.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Požární ochrana 2015

  • ISBN

    978-80-7385-163-7

  • ISSN

    1803-1803

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    103-105

  • Název nakladatele

    Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    9. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku