The Effects of Valve Timing on Performance Characteristics of Converted CNG Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F21%3A00556985" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/21:00556985 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/mostRecentIssue.jsp?punumber=9502737" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/mostRecentIssue.jsp?punumber=9502737</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICMT52455.2021.9502805" target="_blank" >10.1109/ICMT52455.2021.9502805</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Effects of Valve Timing on Performance Characteristics of Converted CNG Engine
Popis výsledku v původním jazyce
Converting diesel engines to ones using compressed natural gas (CNG) is an efficient and suitable solution for addressing environmental pollution and depleting fossil fuels. In this paper, a study on the effect of open valve timing on brake torque of a converted CNG engine with port injection type fuel system was studied. The result of the simulational method using AVL Boost software has indicated that the open valve timing needs to be corrected earlier than that in the diesel engine to reduce the pumping losses of the intake and exhaust process. One of the critical factors required to increase brake torque is to reduce the amount of pumping losses in the exhaust process.
Název v anglickém jazyce
The Effects of Valve Timing on Performance Characteristics of Converted CNG Engine
Popis výsledku anglicky
Converting diesel engines to ones using compressed natural gas (CNG) is an efficient and suitable solution for addressing environmental pollution and depleting fossil fuels. In this paper, a study on the effect of open valve timing on brake torque of a converted CNG engine with port injection type fuel system was studied. The result of the simulational method using AVL Boost software has indicated that the open valve timing needs to be corrected earlier than that in the diesel engine to reduce the pumping losses of the intake and exhaust process. One of the critical factors required to increase brake torque is to reduce the amount of pumping losses in the exhaust process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2021 8th International Conference on Military Technologies, ICMT 2021 - Proceedings
ISBN
978-1-6654-3724-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno, the Czech Republic
Datum konání akce
8. 6. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—