Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effects of Valve Timing on Performance Characteristics of Converted CNG Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F21%3A00556985" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/21:00556985 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/mostRecentIssue.jsp?punumber=9502737" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/mostRecentIssue.jsp?punumber=9502737</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICMT52455.2021.9502805" target="_blank" >10.1109/ICMT52455.2021.9502805</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effects of Valve Timing on Performance Characteristics of Converted CNG Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Converting diesel engines to ones using compressed natural gas (CNG) is an efficient and suitable solution for addressing environmental pollution and depleting fossil fuels. In this paper, a study on the effect of open valve timing on brake torque of a converted CNG engine with port injection type fuel system was studied. The result of the simulational method using AVL Boost software has indicated that the open valve timing needs to be corrected earlier than that in the diesel engine to reduce the pumping losses of the intake and exhaust process. One of the critical factors required to increase brake torque is to reduce the amount of pumping losses in the exhaust process.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effects of Valve Timing on Performance Characteristics of Converted CNG Engine

  • Popis výsledku anglicky

    Converting diesel engines to ones using compressed natural gas (CNG) is an efficient and suitable solution for addressing environmental pollution and depleting fossil fuels. In this paper, a study on the effect of open valve timing on brake torque of a converted CNG engine with port injection type fuel system was studied. The result of the simulational method using AVL Boost software has indicated that the open valve timing needs to be corrected earlier than that in the diesel engine to reduce the pumping losses of the intake and exhaust process. One of the critical factors required to increase brake torque is to reduce the amount of pumping losses in the exhaust process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2021 8th International Conference on Military Technologies, ICMT 2021 - Proceedings

  • ISBN

    978-1-6654-3724-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno, the Czech Republic

  • Datum konání akce

    8. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku