Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Combustion of Natural Gas in Engines for Heavy-Duty Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F20%3A00007806" target="_blank" >RIV/46747885:24210/20:00007806 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://filesender.cesnet.cz/?s=download&token=5f5a0d19-7341-76bb-dc0d-d66d3a897aa7" target="_blank" >https://filesender.cesnet.cz/?s=download&token=5f5a0d19-7341-76bb-dc0d-d66d3a897aa7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Combustion of Natural Gas in Engines for Heavy-Duty Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article summarizes methods and possibilities of natural gas combustion in different types of engines: natural gas SI engine and dual-fuel (natural gas/diesel fuel) CI engine. The effect of combustion of a gas fuel mixture on the formation of engine exhaust is very significant. The article also presents research on SI engines using CNG fuel in recent years at the Technical University of Liberec. Among them, there is a test of diesel dual-fuel engine (natural gas/diesel fuel) which is obtained by converting the original diesel four-cylinder supercharged engine with a cylinders volume of 4,5 dm3 and rated power 152 kW at 2500 rpm.

  • Název v anglickém jazyce

    Combustion of Natural Gas in Engines for Heavy-Duty Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    The article summarizes methods and possibilities of natural gas combustion in different types of engines: natural gas SI engine and dual-fuel (natural gas/diesel fuel) CI engine. The effect of combustion of a gas fuel mixture on the formation of engine exhaust is very significant. The article also presents research on SI engines using CNG fuel in recent years at the Technical University of Liberec. Among them, there is a test of diesel dual-fuel engine (natural gas/diesel fuel) which is obtained by converting the original diesel four-cylinder supercharged engine with a cylinders volume of 4,5 dm3 and rated power 152 kW at 2500 rpm.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů