Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

APPLICATION OF NATURAL GAS IN ENGINES FOR HEAVY TRUCKS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F20%3A00007808" target="_blank" >RIV/46747885:24210/20:00007808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    APPLICATION OF NATURAL GAS IN ENGINES FOR HEAVY TRUCKS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes the combustion properties of natural gas and the combination of natural gas with traditional fuels in different types of engines: Natural gas spark-ignition engines and natural gas/diesel dual-fuel engines. Improving the combustion process of conventional internal combustion engines without making severe modifications to the mechanical structure and increases economic efficiency, reducing emissions. The article statistics the research results in recent years of the natural gas spark-ignition engine made at the Technical University of Liberec. And also briefly summarizes the results of world research results of NG/diesel dual-fuel engines. Also, the authors will convert of an original engine Cummins: 4-cylinder, supercharge into a dual fuel engine using natural gas

  • Název v anglickém jazyce

    APPLICATION OF NATURAL GAS IN ENGINES FOR HEAVY TRUCKS

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the combustion properties of natural gas and the combination of natural gas with traditional fuels in different types of engines: Natural gas spark-ignition engines and natural gas/diesel dual-fuel engines. Improving the combustion process of conventional internal combustion engines without making severe modifications to the mechanical structure and increases economic efficiency, reducing emissions. The article statistics the research results in recent years of the natural gas spark-ignition engine made at the Technical University of Liberec. And also briefly summarizes the results of world research results of NG/diesel dual-fuel engines. Also, the authors will convert of an original engine Cummins: 4-cylinder, supercharge into a dual fuel engine using natural gas

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů