Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dvoupalivový plynový vznětový motor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F22%3A00011016" target="_blank" >RIV/46747885:24210/22:00011016 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dvoupalivový plynový vznětový motor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Funkční vzorek dvoupalivového plynového vznětového motoru provozovaného současně na plynné palivo (zemní plyn) jako hlavní a na kapalné palivo (motorová nafta) jako zapalovací. Vznikl přestavbou řadováho, čtyřdobého, čtyřválcového, turbodmychadlem přeplňovaného kapalinou chlazeného naftového motoru s recirkulací výfukových plynů a s oxidačním katalyzátorem. Původní naftový motor byl doplněn plynovým palivovým příslušenstvím, zejména: směšovač zemního plynu se vzduchem, regulátor tlaku plynu, elektromagnetické ventily vefukování plynného paliva, elektronický řídící systém pro dvoupalivový provoz typ ECU - STAG Diesel s příslušnými snímači. Funkční vzorek dvoupalivového motoru je instalován na zkušebním stanovišti s dynamometrem, vybaveném zařízením a měřicími přístroji ke snímání jeho provozních parametrů. Průběh spalování náplně válce motoru je kontrolován vysokotlakou indikací. Zkušební stanoviště s funkčním vzorkem se nachází v laboratoři vozidel a motorů Ústavu pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace, Bendlova 1407/7, 461 17 Liberec.

  • Název v anglickém jazyce

    Compression-Ignition Dual-Fuel Gas Engine

  • Popis výsledku anglicky

    Functional sample of a dual-fuel gas diesel engine operating simultaneously on gaseous fuel (natural gas) as main and liquid fuel (diesel) as ignition. It was created by rebuilding an in-line, four-stroke, four-cylinder, turbocharged, liquid-cooled diesel engine with exhaust gas recirculation and an oxidation catalyst. The original diesel engine was supplemented with gas fuel accessories, in particular: natural gas-air mixer, gas pressure regulator, gas fuel injection electromagnetic valves, electronic control system for dual-fuel operation type ECU - STAG Diesel with relevant sensors. A functional sample of a dual-fuel engine is installed on a test stand with a dynamometer, equipped with equipment and measuring instruments for sensing its operating parameters. The progress of combustion of the engine cylinder filling is controlled by a high-pressure indication. The test station with a functional sample is located in the vehicle and engine laboratory of the Institute for Nanomaterials, Advanced Technologies and Innovations,Bendlova 1407/7, 461 17 Liberec.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    SGS 2022-5053

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Funkčním vzorek dvoupalivového plynového vznětového motoru je řadový, čtyřdobý, čtyřválcový, turbodmychadlem přeplňovaný kapalinou chlazený motor s recirkulací výfukových plynů m s oxidačním katalyzátorem, má vrtání válců 102 mm, zdvih pístů 119 mm, objem válců 4,5 dm3, kompresní poměr 17,3:1, jmenovité otáčky 2500 min-1, jmenovitý výkon 136 kW, max. točivý moment 520 Nm. Dvoupalivový plynový motor má v porovnání s motorem naftovým nižší výfukové emise oxidu uhličitého, oxidů dusíku a pevných částic..

  • Ekonomické parametry

    Funkční vzorek dvoupalivového plynového vznětového motoru poskytuje možnost dalšího výzkumu a technického vývoje tohoto typu motorů. Bude využit k výzkumu a vývoji dvoupalivových motorů provozovaných na paliva z obnovitelných zdrojů..

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    46747885

  • Název vlastníka

    Technická univerzita v Liberci

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem