Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vozidlový plynový duální motor se vstřikováním kapalného LPG do sacího potrubí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F17%3A00004381" target="_blank" >RIV/46747885:24210/17:00004381 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24620/17:00004381

  • Výsledek na webu

    <a href="http://old.kvm.tul.cz/funkcni_vzorky/" target="_blank" >http://old.kvm.tul.cz/funkcni_vzorky/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vozidlový plynový duální motor se vstřikováním kapalného LPG do sacího potrubí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Plynový duální motor (tzv. dvojpalivový) je provozovaný současně na plynné palivo jako hlavní a na kapalné palivo (motorovou naftu) jako zapalovací nebo může být provozovaný jako původní vznětový motor pouze na naftu, přičemž změnu paliva lze provést za chodu motoru (bez jakýchkoliv montážních úprav). Plynový duální motor je vybaven řídícím systémem SOLARIS Diesel LPG pro plynné palivo s propojením dávkování LPG a nafty, kterým v závislosti na provozním režimu motoru je určena velikost dávky plynného paliva s dostatečnou rezervou proti detonačnímu průběhu vyhořívání náplně válce (tj. spalování hořlavé směsi ve válci bez rizika „klepání“). Průběh spalování hořlavé náplně ve válci je kontrolován vysokotlakou indikací průběhu tlaku ve válci. Plynový duální motor je v jednom provedení na zkušebně motorů v oddělení vozidel a motorů, Ústavu pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace, Bendlova 1407/7, 461 17 Liberec. Funkční vzorek plynového duálního motor byl připraven ze sériového vznětového motoru CUMMINS, který je v majetku Katedry vozidel a motorů.

  • Název v anglickém jazyce

    The Gas Dual Vehicle Engine with the Injection of Liquid LPG to the Inlet Manifold

  • Popis výsledku anglicky

    Gas dual motor works at the same time on gas fuel and on diesel fuel like automotive ignition system or the engine can work like original Diesel only on diesel fuel, whereas changes of fuelling it is possible carry out during engine running (without assembly set-up). Gas dual motor is equipment by a control system for gaseous fuel with connection of gaseous and liquid fuelling charging, by which in dependencies on operating mode engine is determined the charge of gaseous fluent with the sufficient backlog against knocking combustion in the engine cylinder. The combustion process of the combustible contens in engine cylinder there is checking by high pressure indication of pressure course in cylinder. Gas dual engine is set at Department of vehicles and engines (test room for engines), Institute for nanomaterials, advanced technology and innovation, Technical University of Liberec, Bendlova street 1407/7, 461 17 Liberec, Czech republic.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    duální motor (WP03V009)

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Plynový duální motor CUMMINS v dvojpalivovém provozu nafta LPG pracuje s tvořením plynové směsi vstřikováním kapalného LPG do plnicího potrubí motoru za chladičem plnicího vzduchu. Navržený způsob tvoření směsi zajišťuje intenzivním odpařováním vstřikovaného kapalného LPG do plnicího potrubí snížení teploty směsi LPG se vzduchem na vstupu do válců motoru. Tato okolnost poskytuje možnost zvýšit podíl LPG v duálním provozu, neboť riziko „klepání“ směsi plynného paliva se vzduchem nízká teplota nasávané směsi snižuje. Důsledkem významně vyššího kompresního poměru duálního motoru (proti motoru zážehovému) je při spalování směsi LPG se vzduchem v duálním motoru zajištěno i vyšší energetické zhodnocení LPG a to spolu s poněkud menším hmotnostním podílem uhlíku v LPG (proti naftě) zajistí, že při náhradě části nafty LPG dojde k určitému snížení produkce CO2 . Licenční smlouva nebyla uzavřena. Kontaktní osoba Pavel Brabec (pavel.brabec@tul.cz)..

  • Ekonomické parametry

    Funkční vzorek plynového duálního motoru CUMMINS a poznatky z provedených měření na plynovém duálním motoru umožní snížit náklady a zkrátit čas při následném výzkumu a vývoji vozidlových duálních motorů pro alternativní provoz na naftu LPG. S ohledem na nižší cenu LPG proti naftě lze při náhradě části nafty palivem LPG dosáhnout určitého snížení provozních nákladů vozidel s plynovými duálními motory. Využití LPG jako paliva ve vozidlových duálních motorech by byl i příspěvkem k efektivnějšímu využití produktů petrochemického průmyslu. Funkční vzorek plynového duálního motoru CUMMINS poskytuje možnost dalšího výzkumu a technického vývoje tohoto typu vozidlových motorů na alternativní provoz (nafta LPG) s efektem snížení produkce CO2 ..

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    46747885

  • Název vlastníka

    Technická univerzita v Liberci

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    http://old.kvm.tul.cz/funkcni_vzorky/