Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of operating parameters of dual-fuel engines when using diesel, CNG/diesel and LPG/diesel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F22%3A00010034" target="_blank" >RIV/46747885:24210/22:00010034 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://etul.publi.cz/book/2076-48-mezinarodni-konference-kateder-dopravnich-manipulacnich-stavebnich-a-zemedelskych-stroju" target="_blank" >https://etul.publi.cz/book/2076-48-mezinarodni-konference-kateder-dopravnich-manipulacnich-stavebnich-a-zemedelskych-stroju</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of operating parameters of dual-fuel engines when using diesel, CNG/diesel and LPG/diesel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on experimental research comparing the operating parameters of engines using fuels such as diesel, CNG/diesel, and LPG/diesel dual-fuel. A Cummins diesel engine model 135 kW with a compression ratio of 17.3 has been converted to dual-fuel operation. This engine is installed on a test station. The engine is tested at each speed of 1500, 1900, and 2300 rpm with the variable load so that the dual-fuel and diesel engines have equivalent power under the same operating conditions. The results show that the engine operates stably with CNG/diesel and LPG/diesel dual-fuel. CNG and LPG can replace about 55% of the total energy diesel, depending on the operating mode of the engine. In addition, the dual-fuel engine also significantly improves the temperature of exhaust gases compared to diesel.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of operating parameters of dual-fuel engines when using diesel, CNG/diesel and LPG/diesel

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on experimental research comparing the operating parameters of engines using fuels such as diesel, CNG/diesel, and LPG/diesel dual-fuel. A Cummins diesel engine model 135 kW with a compression ratio of 17.3 has been converted to dual-fuel operation. This engine is installed on a test station. The engine is tested at each speed of 1500, 1900, and 2300 rpm with the variable load so that the dual-fuel and diesel engines have equivalent power under the same operating conditions. The results show that the engine operates stably with CNG/diesel and LPG/diesel dual-fuel. CNG and LPG can replace about 55% of the total energy diesel, depending on the operating mode of the engine. In addition, the dual-fuel engine also significantly improves the temperature of exhaust gases compared to diesel.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů