Diesel gas dual engine with liquid LPG injection into intake manifold
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F18%3A00005565" target="_blank" >RIV/46747885:24210/18:00005565 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24620/18:00005565
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.22616/ERDev2018.17.N035" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.22616/ERDev2018.17.N035</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.22616/ERDev2018.17.N035" target="_blank" >10.22616/ERDev2018.17.N035</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Diesel gas dual engine with liquid LPG injection into intake manifold
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an experimental research on the fuel control system which is installed on the diesel engine Cummins to assess the technical characteristics and emissions, when the engine is using dual fuel liquid LPG-Diesel with different ratios of LPG. The experimental results show that the engine running dual fuel LPG-Diesel reached 96 % maximum moment. Average torque and average power were reduced, but not significantly compared to the case of the engine using 100 % diesel. The percentage of the alternative LPG fuel could be reached by 60 %. For engine using dual fuel, the concentration of CO2 and particle concentration are decreased.
Název v anglickém jazyce
Diesel gas dual engine with liquid LPG injection into intake manifold
Popis výsledku anglicky
This paper presents an experimental research on the fuel control system which is installed on the diesel engine Cummins to assess the technical characteristics and emissions, when the engine is using dual fuel liquid LPG-Diesel with different ratios of LPG. The experimental results show that the engine running dual fuel LPG-Diesel reached 96 % maximum moment. Average torque and average power were reduced, but not significantly compared to the case of the engine using 100 % diesel. The percentage of the alternative LPG fuel could be reached by 60 %. For engine using dual fuel, the concentration of CO2 and particle concentration are decreased.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1201" target="_blank" >LO1201: ROZVOJ ÚSTAVU PRO NANOMATERIÁLY, POKROČILÉ TECHNOLOGIE A INOVACE TECHNICKÉ UNIVERZITY V LIBERCI</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering for Rural Development
ISBN
—
ISSN
1691-3043
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1978-1983
Název nakladatele
Latvia University of Agriculture
Místo vydání
Jelgava
Místo konání akce
Jelgava; Latvia
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—