Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Knocking in the Gas Dual-fuel Engine with Liquid LPG Injection into the Intake Manifold

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F21%3A00009041" target="_blank" >RIV/46747885:24210/21:00009041 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ijmerr.com/index.php?m=content&c=index&a=show&catid=201&id=1677" target="_blank" >http://www.ijmerr.com/index.php?m=content&c=index&a=show&catid=201&id=1677</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18178/ijmerr.10.12.694-701" target="_blank" >10.18178/ijmerr.10.12.694-701</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Knocking in the Gas Dual-fuel Engine with Liquid LPG Injection into the Intake Manifold

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with a detection of the knocking in the gas dual-fuel engine converted from the original Cummins diesel (compression ignition – CI) engine. The dual-fuel engine is equipped with a Solaris (LPG-diesel) control system that adjusts the amount of LPG with diesel fuel to retain the same power as the original diesel engine. The maximal percentage of LPG supplied to the dual-fuel engine depends on the engine operating mode and prevents detonation in the engine cylinders. The combustion process of the fuel content and the detection of the knocking were checked by high-pressure indication in the cylinder. The knock-peak method is commonly used to detect knocking by the maximum pressure variation in working cycles. This is the absolute value of the maximum pressure oscillating at the high-pass filtered signal. The knock-peak limit is found to be 5 bar on the engine with Cummins dual-fuel using the knock-peak method. In general, this method can quickly detect the phenomenon of knocking and adjust the amount of LPG injection for improving engine power and reducing emissions.

  • Název v anglickém jazyce

    The Knocking in the Gas Dual-fuel Engine with Liquid LPG Injection into the Intake Manifold

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with a detection of the knocking in the gas dual-fuel engine converted from the original Cummins diesel (compression ignition – CI) engine. The dual-fuel engine is equipped with a Solaris (LPG-diesel) control system that adjusts the amount of LPG with diesel fuel to retain the same power as the original diesel engine. The maximal percentage of LPG supplied to the dual-fuel engine depends on the engine operating mode and prevents detonation in the engine cylinders. The combustion process of the fuel content and the detection of the knocking were checked by high-pressure indication in the cylinder. The knock-peak method is commonly used to detect knocking by the maximum pressure variation in working cycles. This is the absolute value of the maximum pressure oscillating at the high-pass filtered signal. The knock-peak limit is found to be 5 bar on the engine with Cummins dual-fuel using the knock-peak method. In general, this method can quickly detect the phenomenon of knocking and adjust the amount of LPG injection for improving engine power and reducing emissions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Mechanical Engineering and Robotics Research

  • ISSN

    2278-0149

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    694-701

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85119689310