Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Engine Parameters at Using Diesel-LPG and Diesel-CNG Mixture in Compression-ignition Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F14%3A00218853" target="_blank" >RIV/62156489:43210/14:00218853 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://acta.mendelu.cz/62/1/0125/" target="_blank" >http://acta.mendelu.cz/62/1/0125/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201462010125" target="_blank" >10.11118/actaun201462010125</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Engine Parameters at Using Diesel-LPG and Diesel-CNG Mixture in Compression-ignition Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work is aimed on influence of diesel engine parameters that is used with mixture of gas and diesel fuel. The first part of the article describes diesel fuel systems where small part of diesel fuel is replaced by LPG or CNG fuel. These systems are often called as Diesel-Gas systems. Next part of the article focuses on tested car and measurement equipment. Measurement was performed by common-rail diesel engine in Fiat Doblň. Tests were carried out in laboratories of the Department of Engineering andAutomobile Transport at the Mendel University in Brno. They were observed changes between emissions of used fuels -- diesel without addition of gas, diesel + LPG and diesel + CNG mixture. It was found that that the addition of gas had positive effect onthe performance parameters and emissions.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Engine Parameters at Using Diesel-LPG and Diesel-CNG Mixture in Compression-ignition Engine

  • Popis výsledku anglicky

    This work is aimed on influence of diesel engine parameters that is used with mixture of gas and diesel fuel. The first part of the article describes diesel fuel systems where small part of diesel fuel is replaced by LPG or CNG fuel. These systems are often called as Diesel-Gas systems. Next part of the article focuses on tested car and measurement equipment. Measurement was performed by common-rail diesel engine in Fiat Doblň. Tests were carried out in laboratories of the Department of Engineering andAutomobile Transport at the Mendel University in Brno. They were observed changes between emissions of used fuels -- diesel without addition of gas, diesel + LPG and diesel + CNG mixture. It was found that that the addition of gas had positive effect onthe performance parameters and emissions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    125-130

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus