Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The consumption values' influence on smartphone's ownership

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902305" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902305 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The consumption values' influence on smartphone's ownership

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper was to analyze impact of factors on adoption of smartphones using the Theory of Consumption Values framework. The Theory of Consumption Values provides a framework to categorize customer's motives for buying; it divides them into five groups: functional values, social values, epistemic values, hedonic values and conditional values. This theory was used to investigate the adoption of smartphones among target groups of consumers. Factor analysis was used to generate one factor for each value. The factors were used as independent variables in binary logistic regression, alongside age and gender to predict dependent variable The results showed that functional and social values significantly influenced ownership of smartphones. Although in many technology studies, men are found to be higher adopters, impact of gender was not significant in the presented research.

  • Název v anglickém jazyce

    The consumption values' influence on smartphone's ownership

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper was to analyze impact of factors on adoption of smartphones using the Theory of Consumption Values framework. The Theory of Consumption Values provides a framework to categorize customer's motives for buying; it divides them into five groups: functional values, social values, epistemic values, hedonic values and conditional values. This theory was used to investigate the adoption of smartphones among target groups of consumers. Factor analysis was used to generate one factor for each value. The factors were used as independent variables in binary logistic regression, alongside age and gender to predict dependent variable The results showed that functional and social values significantly influenced ownership of smartphones. Although in many technology studies, men are found to be higher adopters, impact of gender was not significant in the presented research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Liberec Informatics Forum 2016 : ICT in the Role of Services - State of the Art and Perspectives

  • ISBN

    978-80-7494-303-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    93-103

  • Název nakladatele

    TU Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    8. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku