The consumption values' influence on smartphone's ownership
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902305" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902305 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The consumption values' influence on smartphone's ownership
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper was to analyze impact of factors on adoption of smartphones using the Theory of Consumption Values framework. The Theory of Consumption Values provides a framework to categorize customer's motives for buying; it divides them into five groups: functional values, social values, epistemic values, hedonic values and conditional values. This theory was used to investigate the adoption of smartphones among target groups of consumers. Factor analysis was used to generate one factor for each value. The factors were used as independent variables in binary logistic regression, alongside age and gender to predict dependent variable The results showed that functional and social values significantly influenced ownership of smartphones. Although in many technology studies, men are found to be higher adopters, impact of gender was not significant in the presented research.
Název v anglickém jazyce
The consumption values' influence on smartphone's ownership
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper was to analyze impact of factors on adoption of smartphones using the Theory of Consumption Values framework. The Theory of Consumption Values provides a framework to categorize customer's motives for buying; it divides them into five groups: functional values, social values, epistemic values, hedonic values and conditional values. This theory was used to investigate the adoption of smartphones among target groups of consumers. Factor analysis was used to generate one factor for each value. The factors were used as independent variables in binary logistic regression, alongside age and gender to predict dependent variable The results showed that functional and social values significantly influenced ownership of smartphones. Although in many technology studies, men are found to be higher adopters, impact of gender was not significant in the presented research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Liberec Informatics Forum 2016 : ICT in the Role of Services - State of the Art and Perspectives
ISBN
978-80-7494-303-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
93-103
Název nakladatele
TU Liberec
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
8. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—