Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mobile ICT use in early adopter vs. late majority countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902296" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902296 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.inderscienceonline.com/doi/pdf/10.1504/IJMC.2016.079305" target="_blank" >http://www.inderscienceonline.com/doi/pdf/10.1504/IJMC.2016.079305</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJMC.2016.079305" target="_blank" >10.1504/IJMC.2016.079305</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mobile ICT use in early adopter vs. late majority countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The rapid global diffusion of smartphones has not been uniform. This study uses Triandis' theory of interpersonal behaviour to investigate what drives smartphone use in early adopter (USA) versus late majority (Slovakia) countries. By surveying both current and potential owners, we also revisit Karahanna et al.'s question: Do potential adopters and users of IT hold the same behavioural and normative beliefs? Partial least squares analysis finds that habit, affect, and perceived social norms explain 65% of the intention to buy a smartphone. Surprisingly, perceived consequences (i.e., perceived usefulness) and whether people live in an early adopter versus late majority country, are not significant. Comparing users and non-users finds that they differ in almost every attribute measured in the study, and that users intend to continue using a smartphone whereas non-users have more ambivalent intentions.

  • Název v anglickém jazyce

    Mobile ICT use in early adopter vs. late majority countries

  • Popis výsledku anglicky

    The rapid global diffusion of smartphones has not been uniform. This study uses Triandis' theory of interpersonal behaviour to investigate what drives smartphone use in early adopter (USA) versus late majority (Slovakia) countries. By surveying both current and potential owners, we also revisit Karahanna et al.'s question: Do potential adopters and users of IT hold the same behavioural and normative beliefs? Partial least squares analysis finds that habit, affect, and perceived social norms explain 65% of the intention to buy a smartphone. Surprisingly, perceived consequences (i.e., perceived usefulness) and whether people live in an early adopter versus late majority country, are not significant. Comparing users and non-users finds that they differ in almost every attribute measured in the study, and that users intend to continue using a smartphone whereas non-users have more ambivalent intentions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Mobile Communications

  • ISSN

    1470-949X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    610-631

  • Kód UT WoS článku

    000389956200005

  • EID výsledku v databázi Scopus