Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úspěšná realizace strategie a strategického plánu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F17%3A43913188" target="_blank" >RIV/60461373:22810/17:43913188 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úspěšná realizace strategie a strategického plánu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poněkud překvapivě věnuje problematice realizace strategie relativně malou pozornost i odborná literatura. Předložená publikace ? zaměřená specificky na realizaci strategie ? by proto měla přispět k odstranění tohoto nedostatku. Kniha je rozdělena do tří částí. První část se ve dvou kapitolách věnuje strategickému řízení a tvorbě strategie. Vzhledem k tomu, že zásady správné formulace strategie jsou rozpracovány v jiných publikacích (např. Fotr a kol. 2012), je zde tato problematika uvedena pouze velice stručně. Další dvě části knihy jsou pak podstatně rozsáhlejší. Druhá část, zaměřená na základní aspekty realizace strategie, je rozčleněna do tří kapitol. Třetí kapitola stručně charakterizuje náplň realizace strategie, význam její úspěšnosti a uvádí poznatky z empirických výzkumů zaměřených na zjišťování míry selhání realizace strategie a její příčiny. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na faktory, které představují na jedné straně určité překážky či bariéry úspěšné realizace strategie, na druhé straně pak faktory, jejichž výrazné zkvalitnění zvyšuje významně úspěšnost implementace (kritické faktory úspěšnosti). Pátá, značně rozsáhlá kapitola se věnuje modelům a nástrojům podpory realizace strategie. Ty zahrnují obecné rámcové modely realizace strategie založené na kritických faktorech její úspěšnosti, dále strategické mapy vizualizující propojení jednotlivých komponent strategie, metodiku Balanced Scorecard (BSC) autorů R. Kaplana a D. Nortona tvořící základ komplexních modelů řízení a měření výkonnosti (která je zde prezentována v nejaktuálnější podobě své čtvrté generace), řízení portfolia projektů představující jeden ze základních nástrojů realizace strategie a management změny, bez jehož uplatnění není obvykle úspěšná realizace strategie možná. Vlastní jádro práce představuje třetí část, zaměřená na integrovaný model realizace strategie. Je opět rozčleněná do tří kapitol. Šestá kapitola specifi kuje strukturu a náplň tohoto modelu, který by měl sloužit jako užitečné vodítko pro úspěšnou realizaci strategie. Základem tohoto modelu jsou tři skupiny realizačních aktivit, a to aktivity tvořící jádro modelu, aktivity spojené s vytvářením předpokladů pro úspěšnou realizaci strategie a průběžné aktivity. V další části šesté kapitoly se pak pozornost soustřeďuje na podrobnější charakteristiku aktivit tvořících jádro modelu, mezi něž patří tvorba, resp. aktualizace strategie, tvorba podnikatelského plánu, zpracování implementačních plánů a vlastní realizace strategie. Náplní sedmé kapitoly je charakteristika již zmíněných významných aktivit spojených s vytvářením předpokladů pro úspěšnou realizaci strategie, kam autoři zahrnuli tvorbu komplexního systému řízení výkonnosti organizace (jehož základem je model BSC), tvorbu systému řízení lidských zdrojů vázaného na výsledky realizace strategie, adaptaci organizační struktury vzhledem ke zvolené strategii a vytváření kultury vstřícné ke změnám. Závěrečná osmá kapitola se věnuje již zmíněným průběžným realizačním aktivitám zahrnujícím komunikaci, koordinaci, monitorování externího okolí, monitorování a hodnocení průběhu realizace strategie a leadership.

  • Název v anglickém jazyce

    Succesful Implementation of Strategy and Strategic Plan

  • Popis výsledku anglicky

    Surprisingly, the professional literuture pays insufficient attention to the issue of implementing the strategy. Presented publication - specifically targeted to an implementation of the strategy - should therefore help to remedy this shortcoming. The book is divided into three parts. The first part deals with strategic management and strategy creation divided in two chapters. Because the principles of correct strategy formulation are being developed in other publications (eg, Fotr et al., 2012), this issue is referred only very briefly. The other two parts of the book are then considerably larger. The second part, focusing on the basic aspects of strategy implementation, is divided into three chapters. The third chapter briefly describes the implementation of the strategy, the importance of its success and presents findings from empirical research to measure the rate of implementation failure strategy and its causes. The fourth chapter focuses on the factors that represent one side of a certain obstacle or barrier to the successful implementation of the strategy, on the other hand, whose significant improvement significantly increases implementation success (critical factors success). In the fifth, very extensive chapter, the specific attention is paid to models and tools support for the implementation of the strategy. These include general framework models for strategy-based implementation on the critical factors of its success, as well as strategic maps visualizing interconnections the individual components of the strategy, the Balanced Scorecard methodology (BSC) by R. Kaplan and D. Norton forming the basis of complex models of performance management and measurement (which is here presented in the most up-to-date form of its fourth generation), portfolio management of projects representing one of the basic tools of strategy implementation and change management, without whose implementation is not usually a successful implementation of strategy possible. The core of the work is the third part, focusing on the integrated implementation model strategy. It is again divided into three chapters. The sixth chapter specifies structure and content of this model, which should serve as a useful guide to successful strategy implementation. The three sets of implementation activities are basis of this model, namely core activities modeling, activity-related activities for the successful implementation of the strategy and ongoing activities. In the next part of the sixth chapter attention is focused on more detailed the characteristics of the activities that make up the core of the model, including the creation, updates strategy, creation of a business plan, elaboration of implementation plans and own implementation of the strategy. The content of the seventh chapter is a characteristic of the already mentioned important ones activities associated with creating prerequisites for successful implementation of the strategy where the authors included the creation of a comprehensive system of performance management of the organization (which is based on model BSC), creation of a human resource management system linked to the results of the strategy implementation, adapting the organizational structure to the chosen strategy and creating a culture of support to change. The final eighth chapter deals with the already mentioned ongoing implementation activities including communication, coordination, monitoring of the external environment, monitoring and evaluation of the course of strategy implementation and leadership.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-271-0434-5

  • Počet stran knihy

    320

  • Název nakladatele

    Grada Publishing, a.s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy